Formidling
Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Vederhus, Inger; Aas, Per Anders; Jøsok, Evy; Haugen, Torgeir; Ryen, Erik; Vanebo, Guro; Ferrer, Marlen; Seierstad Stokke, Ruth; Kvalvaag, Robert Williams; Aukland, Knut; Hammer, Aina; Skaar, Håvard; Myrebøe, Tonje; Lundberg, Pål; Jahnsen, Vanja Røkkum; Briseid, Eyvind Martol; Lind, Anne; Sletteland, Anja; Mathias, Gro; Paaske, Nanna
(2022).
Lærerstreiken handler om skolens fremtid (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9zEPmp/laererstreiken-handler-om-skolens-fremtid).
VG : Verdens gang.
Lind, Anne
(2022).
Esja, the fostermother in Kjalnesinga saga.
The 18th. Sagaconference in Helsinki 2022.. The University of Helsinki.
Lind, Anne; Svenkerud, Anne Bergljot
(2019).
Classical Texts in the primary School Classroom. Theory meets practice.
ARLE 2019, The 12th Conference of the International Association for Research in L1 Education. University of Lisbon.
Lind, Anne
(2019).
Peer Gynt i klasserommet.
Norsklæreren
.
Lind, Anne
(2018).
Fostermothers as a Literary Motif in the Sagas of Icelanders.
The 17th International Saga Conference. Háskóli Íslands.
Lind, Anne
(2017).
Peer Gynt in the Secondary School Classroom.
ARLE 2017, The 11th Conference of the International Association for Research in L1 Education. Tallin University.
Lind, Anne; Ford, Ann-Turi; Storm-Mathisen, Jon
(2017).
Går det en vei fra kvad til kveding?.
Lind, Anne
(2016).
Soga om Gunnlaug Ormstunge, en migrasjonsfortelling.
Foredrag på Oslo Voksenopplæring Sinsen. OsloVoksenopplæring Sinsen.
Varlo Styve, Trine; Lind, Anne
(2016).
Fersk doktor på fostring i sagaene.
Lind, Anne; Aamli, Kari
(2016).
De norrøne høvdingbarna ble oppdratt av fosterforeldre.
http://forskning.no/historie-kjonn-og-samfunn/2016...