Kort om
Jeg er universitetslektor i samfunnsfag. Jeg har nettopp avsluttet arbeidet med min doktoravhandling hvor jeg undersøker kunnskapspraksiser i lærerutdanningen i lys av terapeutisk kultur. Mine forskningsinteresser involverer også identitetsskaping i senmoderne kunnskapssamfunn, kritisk tenkning og kulturelt mangfold. Jeg har en bachelorgrad i utviklingsstudier og en mastergrad i flerkulturell og internasjonal utdanning fra OsloMet.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Mathias, Gro
;
Standal, Øyvind Førland
(2023).
The Psychosocial in Norwegian Teacher Education in Light of Epistemic Objects and Therapeutic Culture.
20 s.
Professions and Professionalism.
Vol. 13.
https://doi.org/10.7577/pp.5278
Mathias, Gro
(2021).
The ambivalence of the psychosocial in Norwegian education. A policy document analysis.
Nordic Journal of Studies in Educational Policy.
https://doi.org/10.1080/20020317.2021.1958994
Lorentzen, Gro
;
Røthing, Åse
(2017).
Demokrati og kritisk tenkning i lærebøker.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-02