Formidling
Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Vederhus, Inger; Aas, Per Anders; Jøsok, Evy; Haugen, Torgeir; Ryen, Erik; Vanebo, Guro; Ferrer, Marlen; Seierstad Stokke, Ruth; Kvalvaag, Robert Williams; Aukland, Knut; Hammer, Aina; Skaar, Håvard; Myrebøe, Tonje; Lundberg, Pål; Jahnsen, Vanja Røkkum; Briseid, Eyvind Martol; Lind, Anne; Sletteland, Anja; Mathias, Gro; Paaske, Nanna
(2022).
Lærerstreiken handler om skolens fremtid (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9zEPmp/laererstreiken-handler-om-skolens-fremtid).
VG : Verdens gang.
Lorentzen, Gro
(2018).
Er det psykososiale en blind flekk i kunnskapen om skolemiljø?.
SAMSVAR: Hvordan motvirke mobbing i skolen?.
Lorentzen, Gro
(2018).
Psychosocial Lite. Contemporary Educational debates in Norway.
ECER 2018.