English version
Kari Høium

Kari Høium

Vitenskapelige publikasjoner

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn ; Johannessen, Lilja Marlen ; Raaheim, Arild; Torbjørnsen, Astrid (2024). What characterizes the use of digital technology in bachelor-level practice placements in health programs?. Nurse Education in Practice. Vol. 75.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2024.103883

Hougaard, Peter Forde ; Tørris, Christine ; Erichsen, Torunn ; Høium, Kari ; Ulfsby, Kirsten Jacobsen; Jensen, Trude Løkhaug; Opheim, Helene Margrethe Storebø (2023). Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap. Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.). Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6

Høium, Kari (2022). Selvbestemmelse, samvalg og beslutningsstøtte. ISBN: 9788215053165. 16 s. Universitetsforlaget.

Høium, Kari ; Blaalid, Laila ; Tørris, Christine (2020). Erfaringer med et manualbasert verktøy for veiledning av vernepleierstudenter i praksis. UNIPED. Vol. 43.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2020-04-05

Høium, Kari ; Klintwall, Lars; Lunde, Gerd Hilde (2015). The effects of reflective counseling on learning outcomes for undergraduate students in social education. UNIPED. Vol. 38.
https://hdl.handle.net/10642/2982

Käck, Annika; Roll-Petterson, Lise; Alai-Rosales, Shahla S.; Høium, Kari ; Männikkö-Barbutiu, Sirkku (2014). Intercultural Blended Design Considerations: A Case StudyOf A Nordic‐Baltic Course In Autism Intervention. European Journal of Open, Distance and E-Learning. Vol. 17.
https://doi.org/10.2478/eurodl-2014-0006

Arntzen, Erik ; Høium, Kari (2010). On the effectiveness of interteaching. The Behavior Analyst Today (BAT). Vol. 11.

Høium, Kari (2009). Læring i praksis: tilrettelegging for å fremme refleksjonskompetanse og læringsutbytte hos studenter i praksis. Erfaringer fra en pilotstudie. Nordisk tidsskrift for helseforskning. Vol. 5.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_10

Høium, Kari (2005). En fenomenologisk tilnærming til å undersøke hvem som bestemmer - hjelperen eller den voksne utviklingshemmede. Howe, Alec; Høium, Kari; Kvernmo, Gerd; Knutsen, Ingrid Ruud (Red.). Studenten som forsker i utdanning og yrke : vitenskapelig tenkning og metodebruk. s. 50-65. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Høium, Kari (2004). Selvbestemmelse for voksne utviklingshemmede - hva vil det kreve?. Det er mitt liv : brukermedvirkning og nye hjeperoller i habilitering og rehabilitering. s. 154-176. Universitetsforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Haugland, Silje; Berge, Ulf; Gjermestad, Anita; Høium, Kari ; Løkke, Jon Arne (2022). Kunnskapsbasert miljøterapeutisk arbeid. ISBN: 9788215053165. 600 s. Universitetsforlaget.

Bollingmo, Leif; Høium, Kari ; Johnsen, Bjørn-Eirik (2004). Det er mitt liv : brukermedvirkning og nye hjelperoller i habilitering og rehabilitering. ISBN: 9788215006130. 249 s. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Østby, May; Høium, Kari ; Bromstad, Thrine Marie Nøst; Hurlen, Yngvar Bjarne; Brevik, Randi; Giskemo, Claus A.; Klintwall, Lars (2015). "Jeg ønsker å lese bedre!" : intensiv leseopplæring for en elev med ADHD. ISBN: 9788279621973. 21 s. Høgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikk.

Høium, Kari (2008). Hjelp og støtte på brukerens premisser utfordrer den profesjonelle hjelperollen. 9 s. Stiftelsen SOR.

Howe, Alec; Høium, Kari ; Kvernmo, Gerd; Knutsen, Ingrid Ruud (2005). Studenten som forsker i utdanning og yrke : vitenskapelig tenkning og metodebruk. ISBN: 9788248800224. 295 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Høium, Kari ; Myklebust, Wenche (1997). Det beste for Øyvind?. 1 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Høium, Kari ; Myklebust, Wenche (1997). Fagetiske scenebilder: fagetikk og hverdagsdilemmaer i omsorgsyrkene Veiledningshefte og video. 1 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Høium, Kari (2024). What characterizes the use of digital technology in bachelor-level practice placements in health programs?. Nettverk for utdanningsforskning OsloMet. Leder for nettverket.

Høium, Kari (2022). Selvbestemmelse - hvor vanskelig kan det være?. SOR- konferansen i Bergen 2022. Samordningsrådet for funksjonshemmede - SOR.

Nordkvelle, Kristine; Høium, Kari ; Nordkvelle, Kristine (2022). Presentasjon av nytt digitalt læreverk om ernæringsarbeid til personer med utviklingshemming. Ernæringsarbeid til personer med utviklingshemming. Kompetansebroen.

Høium, Kari (2022). Sjef i eget liv. SOR rapport.

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn (2021). Design og utvikling av et digitalt læreverk i Epilepsi og helseveiledning. Nordisk tidsskrift for helseforskning. Vol. 17.
https://doi.org/10.7557/14.5735

Høium, Kari (2019). Hva vi bør snakke om når det snakkes om bæredyktige helse- og omsorgstjenester?. Vernepleier.no.

Høium, Kari (2019). Ledere kan bidra til bæredyktige helse- og omsorgstjenester. Kommunal rapport.

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn ; Langaas, Anne ; Reitan, Anita ; Mougios, Adriane (2019). Canvas & Bokskapet - Ja takk begge deler. Digital fagdag. OsloMet - storbyuniversitetet.

Erichsen, Torunn ; Høium, Kari ; Langaas, Anne ; Reitan, Anita ; Moiguios, Andersen Adriane (2019). Canvas og Bokskapet - ja takk begge deler. Digital fagdag. OsloMet storbyuniversitetet.

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn (2019). Epilepsi - hvordan møte faglige utfordringer i hverdagen. Temadag - Epilepsi og hverdagsliv. Abilia AS.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.