English version
Siri Krogh Nordby

Siri Krogh Nordby

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)

    MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.

Vitenskapelige publikasjoner

Restad, Frode; Myrebøe, Tonje ; Nordby, Siri Krogh (2025). «Etter at du var her, så skjedde det noe i klasserommet»: Felles kunnskapsutvikling i partnerskap mellom skole og lærerutdanning. UNIPED. Vol. 48.
https://doi.org/10.18261/uniped.48.2-3.8

Rekstad, Martine; Herheim, Rune; Nordby, Siri Krogh (2025). Categorising types of programming in mathematics education. Skott, Charlotte Krog; Blomhøj, Morten; Eckert, Andreas; Elicer, Raimundo; Herheim, Rune; Kristinsdóttir, Bjarnheiður (Red.). Interplay between research and teaching practice in mathematics education : Proceedings of NORMA24, The tenth Nordic Conference on Mathematics Education, Copenhagen, 2024. s. 305-312. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF.

Nordby, Siri Krogh ; Mifsud, Louise ; Bjerke, Annette Hessen (2024). Computational thinking in primary mathematics classroom activities. Frontiers in Education. Vol. 9.
https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1414081

Nordby, Siri Krogh ; Bjerke, Annette Hessen ; Mifsud, Louise (2022). Computational Thinking in the Primary Mathematics Classroom: a Systematic Review. Digital Experiences in Mathematics Education.
https://doi.org/10.1007/s40751-022-00102-5

Nordby, Siri Krogh ; Bjerke, Annette Hessen ; Mifsud, Louise (2022). Primary Mathematics Teachers’ Understanding of Computational Thinking. Künstliche Intelligenz. Vol. 36.
https://doi.org/10.1007/s13218-021-00750-6

Kjensli, Grethe ; Nordby, Siri Krogh ; Sundtjønn, Trude Pedersen (2022). Norwegian primary teacher education: Prospective teachers' responses to short written feedback. Hodgen, Jeremy; Geraniou, Eirini; Bolondi, Giorgio; Feretti, Federica; Ferretti, Federica (Red.). Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). European Society for Research in Mathematics Education.
http://erme.site/cerme-proceedings-series/



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig