English version
Arne Hole

Arne Hole

Vitenskapelige publikasjoner

Borge, Inger Christin; Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel (2022). Mathematics education in Norwegian academic-track upper secondary school. Rolfes, Tobias; Rach, Stefanie; Ufer, Stefan; Heinze, Aiso (Red.). s. 157-175. Waxmann Verlag.
https://hdl.handle.net/10852/98915

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (2019). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier. ISBN: 9788202662905. 310 s. Cappelen Damm Akademisk.

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (2019). Hovedresultater i fysikk og naturfag i TIMSS Advanced og TIMSS - 1995 til 2015. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel (2019). Fysikken i TIMSS Advanced og utviklingen av norske læreplaner. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel (2019). Hjemmebakgrunn og undervisningsfaktorer relatert til elevprestasjoner i fysikk. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel (2019). Matematikk i fysikkfaget. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel; Hagen, Tor Espen (2019). Oppgaver i elektrisitet og magnetisme fra TIMSS Advanced 2015. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (2019). Et fysikkdidaktisk perspektiv. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel (2019). Prestasjonsprofiler i ulike land: Betydningen av matematikk for å lykkes i fysikk. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne ; Hagen, Tor Espen (2019). Oppgaver i mekanikk og termodynamikk fra TIMSS Advanced 2015. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Hole, Arne ; Hashemi, Amir Massoud; Gulliksen, Tor (2022). Matematikk i Praksis (7.utgave). ISBN: 9788215020877. 490 s. Universitetsforlaget.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2017). Nummer 10, Parallellbok, Matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203402982. 198 s. Aschehoug & Co.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2017). Parallellbok NUMMER 9 Matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203402968. 132 s. Aschehoug & Co.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2016). Nummer 10, Lærerens bok. ISBN: 9788203344985. 500 s. Aschehoug & Co.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2016). Nummer 10 Matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203344961. 500 s. Aschehoug & Co.

Tellefsen, Helga Kufaas; Hole, Arne ; Wallace, Anne Karin; Jensen, Renate (2016). Forenklet, Nummer 8, Matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203400667. 152 s. Aschehoug & Co.

Tellefsen, Helga Kufaas; Hole, Arne ; Wallace, Anne Karin; Jensen, Renate (2015). Nummer 9, Lærerens bok. ISBN: 9788203344954. 400 s. Aschehoug & Co.

Lorentzen, Lisa; Hole, Arne ; Lindstrøm, Tom (2015). Kalkulus med én og flere variable (2. utgave). ISBN: 9788215022499. 764 s. Universitetsforlaget.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2015). Nummer 9 Matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203344930. 400 s. Ascehoug.

Hole, Arne ; Jensen, Renate; Tellefsen, Helga Kufaas; Wallace, Anne Karin (2014). Nummer 8 : matematikk for ungdomstrinnet. ISBN: 9788203344909. 416 s. Aschehoug & Co.
http://www.aschehoug.no/Undervisning/Nyheter-Under





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Bjarnø, Vibeke ; Brucker, Hans Jørgen; Christensen, Hanne; Hole, Arne ; Jarning, Harald; Michelet, Simon; Ongstad, Sigmund ; Schanke, Åge J. ; Skjong, Synnøve; Smestad, Bjørn ; Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Ulleberg, Inger ; Vederhus, Inger ; Aas, Per Anders (2011). Faglig samarbeid i en fagdelt lærerutdanning Utviklingsarbeid ved allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo 2000-2010. ISBN: 9788257947590. 89 s. Høgskolen i Oslo.

Hole, Arne (2004). Funksjonslære for MA2. 72 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hole, Arne ; Borge, Inger Christin; Grønmo, Liv Sissel (2021). From upper secondary school to university calculus: Language difficulties versus conceptual difficulties. ICME-14. ICMI (International Commission on Mathematical Instruction).

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (2019). Introduksjon. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). 20 år med fysikkprestasjoner i fritt fall. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. Cappelen Damm Akademisk.

Dahl, Geir; Ranestad, Kristian; Hole, Arne (2017). Programmering rammer dybdelæring i matematikk.

Aamli, Kari; Tellefsen, Helga Kufaas; Hole, Arne (2017). Læreverket Nummer matematikkverk for ungdomstrinnet.
http://www.hioa.no/Aktuelle-saker/Matematikkforsta

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (2017). Introduksjon. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). Prioritering og progresjon i skolematematikken. En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. s. 11-15. Cappelen Damm Akademisk.

Hole, Arne ; Grønmo, Liv Sissel; Onstad, Torgeir (2017). Measuring the Amount of Mathematical Theory needed to solve Test Items in TIMSS Advanced Mathematics and Physics. 7th IEA International Research Conference . IEA.

Grønmo, Liv Sissel; Stedøy, Ingvill Merete; Hole, Arne (2017). Oppgaver i algebra fra TIMSS Advanced 2015. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). Prioritering og progresjon i skolematematikken. En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. s. 117-148. Cappelen Damm Akademisk.

Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne ; Stedøy, Ingvill Merete (2017). Prioritering og nedprioritering av fagområder i matematikk. Grønmo, Liv Sissel; Hole, Arne (Red.). Prioritering og progresjon i skolematematikken. En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier.. s. 79-94. Cappelen Damm Akademisk.

Kleve, Bodil ; Hole, Arne (2011). THE NEED FOR HORIZON CONTENT KNOWLEDGE: EXAMPLIFIED BY WORK WITH FRACTIONS IN NORWAY. NORMA 11, Nordic Conference on Mathematics Education. University of Iceland.

Hana, Gert Monstad; Hole, Arne (2010). I utdanningen for 5. - 10 trinn: Hvordan arbeide med matematisk analyse og relatere dette til det matematiske innholdet i skolens mellom- og ungdomstrinn?. Etterutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk.
http://www.hio.no/content/view/full/315046



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.