Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Hovik, Ellen Konstanse
; Nolan, Kathleen
                 (2024).
                 Pre-service teachers’ understandings of exploratory task design in mathematics: from GeoGebra task design to the 8<sup>th</sup> grade student.
                
                
            
                
                
                                     Cogent Education.
            
                    
                 Vol. 11.
                        
    https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2421088
        
                Eriksen, Elisabeta; 
    Hovik, Ellen Konstanse
; 
    Kjensli, Grethe
                 (2021).
                 Challenges in Enacting Classroom Dialogue.
                
                
            Nortvedt, Guri A.; Buchholtz, Nils; Fauskanger, Janne; Hreinsdottir, Freyja; Hähkioniemi, Marcus; Jessen, Britta Eyrich (Red.).
                         Bringing Nordic mathematics education into the future : Preceedings of Norma 20 : The ninth Nordic conference on mathematics education Oslo, 2021.                 s. 41-48.    
                 SMDF, Swedish Society for Research in Mathematics Education.
                                    
            
                    
                
                        
    http://matematikdidaktik.org/wp-content/uploads/20
        
Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2021). Undervisningskunnskap i matematikk. ISBN: 9788202697167. Cappelen Damm Akademisk.
Hovik, Ellen Konstanse ; Reinholdtsen, Lars ; Smestad, Bjørn (2019). Refleksjonsmuligheter i en eksamen som inkluderer undervisningspraksis. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 163-180. Universitetsforlaget.
Hovik, Ellen Konstanse ; Rodal, Camilla (2019). Visualization of fractions - a challenge for pre-service teachers. Jankvist, Uffe Thomas; Heuvel-Panhuizen, Marja Van den; Veldhuis, Michiel (Red.). Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education.
Hovik, Ellen Konstanse ; Solem, Ida Heiberg (2016). Bevis og generalisering i skolen - utfordringer og muligheter. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 46-59. Cappelen Damm Akademisk.
Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2016). Undervisningskunnskap i matematikk. ISBN: 9788202470654. 202 s. Cappelen Damm Akademisk.
Hovik, Ellen Konstanse ; Kleve, Bodil (2016). Mangfold i lærerutdanningens matematikk. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 13-30. Cappelen Damm Akademisk.
Hovik, Ellen Konstanse ; Solem, Ida Heiberg (2013). Argumentasjon, begrunnelse og bevis på barnetrinnet. Pareliussen, Ingar; Moen, Bente Bolme; Reinertsen, Anne Beate; Solhaug, Trond (Red.). s. 120-126. Akademika forlag.
Solem, Ida Heiberg ; Hovik, Ellen Konstanse (2012). «36 er et oddetall» – Aspekter ved undervisningskunnskap i matematikk på barnetrinnet. FoU i praksis. Vol. 6.