English version
Lene Kristine Marsby Ramberg

Lene Kristine Marsby Ramberg

Fagfelt

Endringsprosesser   Komparativ forskning   Lærerforskning   Pedagogisk teori   Profesjonell identitet   Skoleutvikling   Kvalitativ forskningsmetode   Læreplananalyse   Utdanningsreform

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Lindemann, Kristina Yvonne Kathe; Danbolt, Svana Heimisdottir; Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Eyjólfsdóttir, Brynhildur; Wang, Yun; Heli-Haugestøl, Anne Gjertine; Walcott, Sara Lucinda; Mjåland, Odd; Navestad, Gerd Anita; Hermanrud, Silje; Juul-Hansen, Knut Erling; Bragstad, Line Kildal ; Opheim, Randi; Kleppe, Andreas; Kongsgaard, Ulf Erik (2023). Patient-reported nausea after implementation of an enhanced recovery after surgery protocol for gynae-oncology patients. International Journal of Gynecological Cancer. Vol. 33.
https://doi.org/10.1136/ijgc-2023-004356



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Ramberg, Lene Kristine Marsby (2024). Universities and schools working in partnership developing competence as mentors. ECER. European Educational Research Association.

Ramberg, Lene Kristine Marsby (2024). California Teachers Experiences With The NCLB Act and Its Detrimental Effects. AERA . American Educational Research Association .

Becher, Aslaug Andreassen ; Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Sandvik, Margareth; Solem, Ida Heiberg (2024). Mer lek gir bedre trivsel og motivasjon for læring. Utdanningsnytt.no.

Mifsud, Louise ; Bakke, Hilde ; Helstad, Kristin ; Risan, Maiken ; Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Paaske, Nanna (2024). University-School Partnerships: Strengthened professional competence and practice-relevant teacher education. NERA 2024 Annual Nordic Educational Conversation. NERA .

Ramberg, Lene Kristine Marsby (2023). California teachers before and ten years after the Federal government No Child Left Behind Act. ENA FOU forskergruppe presentasjon. ENA FOU forskergruppe.

Bjørkvold, Tuva ; Ramberg, Lene Kristine Marsby (2023). Når skolen styrker leken. Lek i begynneropplæringen. OsloMet og USN.

Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Andersson-Bakken, Emilia (2023). Roleplay is like the rainbow, without roleplay the world becomes a dark place. NERA. NERA.

Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Andersson-Bakken, Emilia (2023). Roleplay in school and its implications for social interaction. NERA. Oslo Metropolitan University.

Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Andersson-Bakken, Emilia ; Becher, Aslaug Andreassen (2023). Rolleleken er som regnbuen, uten rolleleken blir verden svart. Lek konferanse. OsloMet.

Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Knudsmoen, Hege ; Brandser, Kristel Helene (2023). Dokumentanalyse av PP-tjenesten i Norge fra 1998 til ny opplæringslov 2024. Barn og Unge på Tvers. OsloMet.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.