Norwegian version
Ingrid Smette

Ingrid Smette

About

Ingrid Smette is a researcher in the department of Youth Research at NOVA. She holds a PhD in social anthropology from the University of Oslo (2015). She is currently on leave from her full-time post at NOVA and engaged as a postdoctoral researcher at the University of Oslo. She has a part-time post at NOVA as editor in chief (with Anders Bakken) of the journal Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning.

Fields of study

Academic disciplines

Social anthropology

Subject areas

Migration   Youth   Education   Familylife, parenting, child-care   Students with minority background   Youth, gender, violence   High School   Social control   Sexual violence   Authonomy   Majority-minority relations   Secondary school

Research groups

Research projects

Scientific publications

Stefansen, Kari; Smette, Ingrid; Dullum, Jane Vibeke (2020). The ‘psychological turn’ in self-help services for sexual abuse victims: Drivers and dilemmas. 14 p. International Review of Victimology .

Smette, Ingrid; Bredal, Anja; Stefansen, Kari (2019). Fra kamp til konsensus? Sivilsamfunnets rolle i framveksten av voldsfeltet. Skjørten, Kristin; Bakketeig, Elisiv; Bjørnholt, Margunn; Mossige, Svein (Ed.). Vold i nære relasjoner: Forståelser, konsekvenser og tiltak. 8. p. 143-158. Universitetsforlaget.
https://www.idunn.no/vold_i_naere_relasjoner/kapit...

Smette, Ingrid (2019). Ethics and access when consent must come first: consequences of formalised ethics for ethnographic research in schools. Busher, Hugh; Fox, Alison Anne (Ed.). Implementing ethics in Educational ethnography. Regulation and practice.. 4. p. 51-63. Routledge.
file:///C:/Users/ismette/AppData/Local/Packages/Mi...

Stefansen, Kari; Smette, Ingrid; Strandbu, Åse (2018). Understanding the increase in parents’ involvement in organized youth sports. Sport, Education and Society . Vol. 23.
http://hdl.handle.net/10642/3249

Smette, Ingrid (2017). Enhetsskolens ulike lærerblikk. Norsk sosiologisk tidsskrift . Vol. 1.
https://www.idunn.no/file/pdf/66990302/enhetsskole...

Løvgren, Mette; Stefansen, Kari; Smette, Ingrid; Mossige, Svein (2017). Barn og unges utsatthet for fysisk vold fra foreldre. Endringer i mild og grov vold fra 2007 til 2015. Tidsskriftet Norges Barnevern . Vol. 94.

Erstad, Ola; Smette, Ingrid (2017). Sammenhenger mellom læringsarenaer - utfordringer og muligheter. Erstad, Ola; Smette, Ingrid (Ed.). Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Kapittel 9. p. 151-161. Cappelen Damm Akademisk.

Smette, Ingrid; Stefansen, Kari; Strandbu, Åse (2017). Den lille og den store selvstendigheten - ungdoms fortellinger om å lære selvstendighet. Erstad, Ola; Smette, Ingrid (Ed.). Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Kapittel 8. p. 136-149. Cappelen Damm Akademisk.

Stefansen, Kari; Strandbu, Åse; Smette, Ingrid (2017). Foreldre som "bakkemannskap" for ungdomsskoleelever: klasserelaterte forskjeller. Erstad, Ola; Smette, Ingrid (Ed.). Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Kapittel 7. p. 113-132. Cappelen Damm Akademisk.

Silseth, Kenneth; Smette, Ingrid (2017). Utviklingssamtalen. Elevens ansvar mellom skole og hjem. Erstad, Ola; Smette, Ingrid (Ed.). Ungdomsskole og ungdomsliv. Læring i skole, hjem og fritid. Kapittel 6. p. 94-112. Cappelen Damm Akademisk.





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete