English version
Joakim Finne

Joakim Finne

Kort om

Joakim Finne har skrevet PhD om implementeringen av evidensbasert praksis i helse- og sosialsektoren. Hans arbeid fokuserer primært på bruk av kvantitative og kvalitative metoder, spesielt randomiserte kontrollerte studier, for å evaluere effekten av intervensjoner rettet mot sårbare grupper. Han er for tiden involvert i flere studier som utforsker tiltak for å redusere sosial og helsemessig ulikhet og forbedre tjenestene for utsatte befolkningsgrupper.

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Finne, Joakim ; Tøge, Anne Grete ; Stabell Wiggen, Kjersti ; Ekre, Maria ; Malmberg-Heimonen, Ira ; Pontoppidan, Maiken; Dion, Jacinthe; Tømmerås, Truls; Pedersen, Eirin (2025). Results from a randomized controlled pilot trial of a home-visiting intervention to reduce child maltreatment. Pilot and Feasibility Studies.
https://doi.org/10.1186/s40814-025-01659-9

Kozica, Belma ; Finne, Joakim (2025). Technology Acceptance among Frontline Workers in Client Supervision. Nordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Research.
https://doi.org/https://doi.org/10.18261/nwr.10.2.

Finne, Joakim ; Pedersen, Eirin ; Malmberg-Heimonen, Ira ; Tøge, Anne Grete (2024). Examining the Complexities of Conducting Randomized Controlled Trials in Child Welfare Settings. Evidence-Based Practice in Child and Adolescent Mental Health (EPCAMH).
https://doi.org/10.1080/23794925.2024.2384085

Malmberg-Heimonen, Ira ; Finne, Joakim ; Tøge, Anne Grete ; Maiken, Pontoppidan; Dion, Jacinthe; Pedersen, Eirin (2024). Interventions to Reduce Child Maltreatment: A Systematic Review with a Narrative Synthesis. International Journal on Child Maltreatment: Research, Policy and Practice.
https://doi.org/10.1007/s42448-024-00196-x

Høydal, Øyunn Syrstad ; Finne, Joakim ; Malmberg-Heimonen, Ira (2024). The framing of educational digitalization: A scoping review of empirical studies. European Journal of Education.
https://doi.org/10.1111/ejed.12695

Borg, Elin; Finne, Joakim (2024). A scoping review of school leadership practices in Lesson Study. Cogent Education. Vol. 11.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2353470

Pedersen, Eirin ; Malmberg-Heimonen, Ira ; Finne, Joakim ; Pontoppidan, Maiken; Dion, Jacinthe; Tømmerås, Truls; Tøge, Anne Grete (2023). Family Partner: study protocol for a pilot randomised study of a home-visitation intervention in Norway. 7 s. Scandinavian Journal of Public Health.
https://doi.org/10.1177/14034948231189773

Sadeghi, Talieh ; Finne, Joakim ; Løberg, Ida Bring; Bakkeli, Vidar ; Thørrisen, Mikkel Magnus (2023). Comparing digital to traditional follow-up in the Norwegian Labour and Welfare Administration: A youth perspective on trust and satisfaction. 13 s. Nordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Research. Vol. 8.
https://doi.org/10.18261/nwr.8.3.2

Finne, Joakim ; Sadeghi, Talieh ; Bring Løberg, Ida; Bakkeli, Vidar ; Sehic, Belma ; Thørrisen, Mikkel Magnus (2023). Predictors of satisfaction with digital follow-up in Norwegian Labor and Welfare Administration: A sequential mixed-methods study. Social Policy & Administration.
https://doi.org/10.1111/spol.12936

Finne, Joakim ; Malmberg-Heimonen, Ira (2023). Evidensbasert praksis - et veiskille i sosialt arbeid. Tidsskrift for velferdsforskning. Vol. 26.
https://doi.org/10.18261/tfv.26.1.1





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig