English version
Alona Krieken Laski

Alona Krieken Laski

Vitenskapelige publikasjoner

Larsen, Ann Kristin ; Laski, Alona Krieken (2023). Ledelse, demokrati og psykologisk trygghet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 129-149. Fagbokforlaget.

Lafton, Tove ; Laski, Alona Krieken (2021). Aktiv læring her og nå, men hva aktiveres for fremtiden? Dramaturgiske perspektiver på underviserens rolle i meningsskapende undervisningspraksiser. UNIPED. Vol. 44.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2021-02-02



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Os, Ellen ; Hansen, Ole Henrik; Haaland, Gunnar; Hannevig, Lise ; Laski, Alona Krieken ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Naustheller, Henna (2020). "Man tager hvad man haver ...". 40 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
https://www.udir.no/tall-og-forskning/finn-forskni



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Laski, Alona Krieken ; Helskog, Guro Hansen; Hatlem, Marianne (2025). Filosofisk dialog: Hjerte til hjerte i visdomsdannende pedagogisk praksis https://sellpodden.no/1018579/episodes/17652483-114-filosofisk-dialog-hjerte-til-hjerte-i-visdomsdannende-pedagogisk-praksis.

Laski, Alona Krieken ; Riis, Pål Sverre; Baadstø, Vegar (2024). SELLpodden: Ledelse som praksis.

Laski, Alona Krieken ; Ahmed, Usma ; Thun, Cecilie (2024). Mor på prøve. Minoritetsmødres opplevelser av samarbeid med barnehagen.

Laski, Alona Krieken ; Naustheller, Henna ; Fica, Jorge Roberto Navarro; Fica, Kathrine Navarro (2024). Veiledningssløyfer i barnehagen https://www.buzzsprout.com/1018579/14239448.

Laski, Alona Krieken ; Hatlem, Marianne; Brennhovd, Maria ; Myrvold, Hanne Berit (2024). Kritisk tenkning og refleksjon i, med og om veiledning. Veiledningskonferansen 2024 Veiledning i bevegelse -strømninger og brytninger i utdanning og profesjon. Høgskolen i Østfold .

Laski, Alona Krieken ; Storås, Marianne Hatlem (2024). Danning gjennom filosofisk dialog i skole og lærerutdanning - filosofiske dialoger som ledd i studenters danningsprosesser? Tilnærminger til kritisk refleksjon i barnehagelærerutdanningen- hvilken rolle kan underviseren spille?. Danning gjennom filosofisk dialog i skole og lærerutdanning - filosofiske dialoger som ledd i studenters danningsprosesser. Dembra og Høgskolen i Sørøst- Norge.

Ljunggren, Elin Birgitte; Bøe, Marit; Laski, Alona Krieken ; Ludvigsen, Kari; Hognestad, Karin (2024). Spesialnummer om ledelse i barnehagen. Nordisk barnehageforskning (NBF).
https://doi.org/10.23865/nbf.v21.653

Laski, Alona Krieken ; Lerbak, Kari; Pesch, Anja Maria (2023). Uro som en positivt drivkraft i overgangen mellom barnehage og skole.

Laski, Alona Krieken ; Lund, Hilde Birgitte Hjertager (2023). Foreldresamarbeid og mangfold.

Thun, Cecilie ; Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Larsen, Ann Kristin ; Slåtten, Mette Vaagan ; Førde, Elisabeth ; Brennhovd, Maria ; Laski, Alona Krieken ; Sund, Kristin Amine (2023). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. Boklansering.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.