Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Tilpasset opplæring Livslang læring Yrkespedagogikk Deltagende aksjonsforskning Yrkesdidaktikk Fag og yrkesopplæring Interessedifferensiering Profesjonsfaglig digital kompetanse Asynkron digital undervisning Kvalifisering av praksislærere Digital læringsdesign
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Lærerutdanningsskoler og lærerutdanningsbedrifter i Yrkesfaglærerutdanningen (LUSY)
Utvikling av en organisasjonsteoretisk, didaktisk modell for samarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Dahlback, Jorunn; Berg Olstad, Hanne; Sylte, Ann Lisa; Wolden, Anne-Catrine (2020). The Importance of Authentic Workplace-Based Assessment: A Study From VET Teacher Education. International Journal for Research in Vocational Education and Training . Vol. 7.
Dahlback, Jorunn; Berg Olstad, Hanne; Sylte, Ann Lisa; Wolden, Anne-Catrine (2019). Yrkesfaglig lærerkompetanse i brede utdanningsprogram. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling . Vol. 4.
Dahlback, Jorunn; Berg Olstad, Hanne; Sylte, Ann Lisa; Wolden, Anne-Catrine (2018). Utfordringer og muligheter i møtepunktet mellom yrkesfaglærerutdanningen og praksis i videregående skole. Nordic Journal of Vocational Education and Training . Vol. 8.
Wolden, Anne-Catrine; Goth, Ursula-Georgine Småland; Larsen, Anne Karin (2018). Digitale historiefortelling som kontekstuell læring i yrkesfaglig undervisning. Nordic Journal of Vocational Education and Training . Vol. 8. 10.3384/njvet.2242-458X.188144