English version
Cecilie Ottersland Myhre

Cecilie Ottersland Myhre

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Myhre, Cecilie Ottersland ; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Metodologiske ut-viklinger i en mindre forskning. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 13-28. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. ISBN: 9788245035445. 244 s. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland (2023). Pustende plasthester som apparatus for diffraktive (be)rørelser. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 29-42. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland (2019). LEGO intermezzo: Exploring territories of playfulness in kindergarten. Contemporary Issues in Early Childhood.
https://doi.org/10.1177/1463949119863138

Lafton, Tove ; Bergem, Helen ; Evenstad, Randi; Fajersson, Karin Elise; Greve, Anne ; Myhre, Cecilie Ottersland ; Myrvold, Hanne Berit ; Otterstad, Ann Merete ; Wolf, Kristin Danielsen (2018). Lekens forundringskammer. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 27-47. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Myrvold, Hanne Berit (2018). Pedagogikken(e)s sammenfiltringer i stillheter og ubehag. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 135-150. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Myrvold, Hanne Berit ; Joramo, Unn-Wenche; Thoresen, Marianne (2017). Stumbling into the 'kitchen island' – becoming through intra-actions with objects and theories. Contemporary Issues in Early Childhood. Vol. 18.
https://doi.org/10.1177/1463949117731024



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Waterhouse, Ann-Hege Lorvik ; Myhre, Cecilie Ottersland (2023). Å gjøre verden med purreløkblomster, værskaller og drager. Samtale, samvær og høyttenkning med Kari Carlsen, professor i forming, design, kunst og håndverk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 175-182. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Å sette spor ... i akademia. Strandvandring med Ann Merete Otterstad, professor i barnehagepedagogikk ved OsloMet- storbyuniversitetet. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 43-53. Fagbokforlaget.

Waterhouse, Ann-Hege Lorvik ; Myhre, Cecilie Ottersland (2023). Et slag mot tanken ... og fiber mellom fingrene. Samtale, samvær og høyttenkning med Ninni Sandvik, professor emerita i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 101-108. Fagbokforlaget.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Wool(ing) the virtual - technologies folding with senses, philosophy, time, place …. NERA. OsloMet - storbyuniversitetet.

Myhre, Cecilie Ottersland (2018). Exploring territories of playfulness – transcending theories and practices in kindergarten. NERA 2018. NERA.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Myrvold, Hanne Berit (2018). Pedagogical entanglements – transcending boundaries in education and (re)search. NERA 2018. NERA.

Myhre, Cecilie Ottersland ; Lafton, Tove ; Myrvold, Hanne Berit (2017). Re-turning (to) Quality and Learning, doing methodology "differently". ECQI 2017 Leuven, Belgia. European Congress of Quality Inquiry.

Myhre, Cecilie Ottersland (2017). Quality in education - movements within a zone of indeterminacy. Hannes, Karin; Heylighen, Ann (Red.). QUALITY AND REFLEXIVITY IN QUALITATIVE INQUIRY. ECQI 2017 PROCEEDINGS. Leuven University Press.

Myrvold, Hanne Berit ; Lafton, Tove ; Myhre, Cecilie Ottersland ; Fajersson, Karin Elise; Syed, Bushra Fatima (2016). Rethinking equity in early childhood teacher education. Myrvold, H.B: Becoming lecturer and becoming student reconfiguring equality and equity in the classroom. Fajersson,K: A nomadic researcher's re-configuring of diversity and equity. Myhre,C.O: Entangling classrooms becoming(s) through/in/with matter and meaning. Syed, BF: A mulitple Muslim lecturer's narrations from an early childhood education classroom. Lafton T: Evaluation as a tool in education what questions can be put forth?. NERA Helsinki 2016. NERA.

Lafton, Tove ; Myrvold, Hanne Berit ; Myhre, Cecilie Ottersland ; Fajersson, Karin Elise (2015). Entangled events; challenged by posthumanism. 23rd International RECE Conference. Reconceptualizing Early Childhood Education.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.