English version
Kristin Holte Haug

Kristin Holte Haug

Fagfelt

Barnevern   Utdanningsforskning   IKT og læring   Digital historiefortelling   Skrivegrupper og medstudentrespon

Vitenskapelige publikasjoner

Haug, Kristin Holte (2022). Barnevern for barnehagefolk. Innføring i arbeid med barnevern i barnehagen. 2. utgave. ISBN: 9788215063140. 192 s. Universitetsforlaget.

Haug, Kristin Holte (2018). Den multimodale fortellingens kraft i pedagogisk dokumentasjon. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 152-170. Fagbokforlaget.

Haug, Kristin Holte (2016). Digital historiefortelling i arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning – arbeidsmåte for individuell og kollektiv læring. Nordisk barnehageforskning (NBF). Vol. 12.
https://doi.org/10.7577/nbf.1688

Jamissen, Grete; Haug, Kristin Holte (2014). Towards the Digital Storytelling University. Gregori-Signes, C.; Brigido-Corachan, A.M. (Red.). Appraising Digital Storytelling across Educational Contexts. Publicacions de la Universitat de València.

Haug, Kristin Holte ; Storø, Jan (2013). Kindergarten - a Universal Right for Children in Norway. International Journal of Child Care and Education Policy. Vol. 7.
https://doi.org/10.1007/2288-6729-7-2-1

Haug, Kristin Holte (2012). Digitale læringsplattformer (LMS) - Støttende stillas – eller?. Otterstad, Ann Merete; Rossholt, Nina (Red.). Barnehagelærerutdanningens kompleksitet. Bevegelser i faglige perspektiver. s. 231-250. Universitetsforlaget.

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete; Ohlmann, Carsten (2012). Digital historiefortelling - en introduksjon. Haug, Kristin Holte; Jamissen, Grete; Ohlmann, Carsten (Red.). Digitalt fortalte historier: refleksjon for læring. s. 13-27. Cappelen Damm AS.

Haug, Kristin Holte (2012). Digitale fortellinger i barnehagens dokumentasjonsarbeid. Haug, Kristin Holte; Jamissen, Grete; Ohlmann, Carsten (Red.). Digitalt fortalte historier: refleksjon for læring. s. 115-127. Cappelen Damm AS.

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete; Ohlmann, Carsten (2012). Digitalt fortalte historier: refleksjon for læring. ISBN: 9788202364366. 256 s. Cappelen Damm AS.

Furu, Anne; Granholt, Marit ; Haug, Kristin Holte ; Spurkland, Marit (2011). Student i dag - førskolelærer i morgen. ISBN: 9788245009064. 196 s. Fagbokforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Haug, Kristin Holte (2025). Barnevern for barnevern, 3. rev.utg. ISBN: 9788215075471. 190 s. Universitetsforlaget.

Haug, Kristin Holte (2019). Barnevern for barnehagefolk. ISBN: 9788215030395. 344 s. Universitetsforlaget.

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete (2015). Se min fortelling. Digital historiefortelling i barnehagen. ISBN: 9788202445669. 203 s. Cappelen Damm Akademisk.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete; Lona, Irene (2016). WeVideo og digital historiefortelling for læring og formidling. Rapport fra et pilotprosjekt ved HiOA 2015-2016. 50 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Furu, Anne; Bruce, Bruna Molin; Granholt, Marit ; Haug, Kristin Holte (2015). Utvikling av barnehagen som lærende organisasjon og arena for kompetanseutvikling for ansatte og studenter. 42 s. HiOA, Fak. Lærerutdanning og internasjonale studier, Institutt Barnehagelærerutdanning.

Furu, Anne; Haug, Kristin Holte (2012). Arbeidsplassbasert førskolelærerutdanning (ABF). En utdanning som gjør en forskjell. HiOA Rapport 2012 nr. 11. Redaktører: Anne Furu og Kristin Holte Haug. Medredaktører: Gunn Karlsen og Kristin Tverberg (de to sistnevnte er tilsatt i Oslo kommune). ISBN: 9788293208174. 87 s. HiOA.

Haug, Kristin Holte (2007). Student-active formative assessment methods: Written peer-response and student developed assessment criteria. A case study. 5 s. The Medal Consortium. The MEDAL Casebook, MEDAL (Making a Difference: Educational Development to enhance Academic Literacy).

Habib, Laurence ; Amundsen, Jon; Berre, Johnny; Harnæs, Hilde; Haug, Kristin Holte ; Johannesen, Monica ; Klæbo, Kirsten; Schanke, Åge J. ; Talberg, Olav; Thomassen, Hanne (2006). GOLEM-prosjekt - rapport for året 2005. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Haug, Kristin Holte (2005). Jeg vil lære - må jeg skrive?. ISBN: 9788257944445. 164 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Haug, Kristin Holte (2023). En viktig bok om barn og traumer. Bokanmeldelse. Første steg.

Haug, Kristin Holte (2022). Hvor er barnets stemme?.
https://www.dagsavisen.no/debatt/2022/07/08/hvor-e

Haug, Kristin Holte (2021). Relanserer tidsskriftet Nordisk barnehageforskning.
https://www.uis.no/nb/relanserer-tidsskriftet-nord

Haug, Kristin Holte ; Brennhovd, Maria (2021). Kompetanseutvikling krever godt samarbeid. Første steg.

Haug, Kristin Holte ; Koritzinsky, Theo (2021). Botidskravet gir økte forskjeller. Debattinnlegg i Dagsavisen 25.februar 2021. Dagsavisen.

Knudsen, Jan Sverre ; Otterstad, Ann Merete ; Nilsen, Anne Birgitta ; Haug, Kristin Holte ; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate (2020). Tidsskrifter ved OsloMet kveles.

Haug, Kristin Holte (2019). Små barn er så totalt prisgitt oss voksne.

Haug, Kristin Holte (2019). Å skynde seg langsomt.

Haug, Kristin Holte (2019). Ingen barndom i reprise. Hovedinnlegg i Dagsavisen 4.11.2019.

Haug, Kristin Holte ; Jamissen, Grete (2018). Digital Storytelling. A taste of a Norwegian Workshop. Hiroshima University of Economics. . Yuko Tsuchiya, Hiroshima University of Economics. .





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.