Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Literacies for helse og livsmestring i skolen
Dette forskningsprosjektet har som målsetning å både utvikle og prøve ut en ny didaktisk tilnærming til hvordan lærere kan undervise i det nye tverrfaglige emnet «Folkehelse og livsmestring» i grunnskolen.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Mathias, Gro; Standal, Øyvind Førland
(2023).
The Psychosocial in Norwegian Teacher Education in Light of Epistemic Objects and Therapeutic Culture.
20 s.
Professions and Professionalism.
Vol. 13.
https://doi.org/10.7577/pp.5278
Standal, Øyvind Førland; Aaring, Vegard Fånes; Kirk, David
(2023).
Exploring pedagogies of embodiment in physical education teacher education.
Physical Education and Sport Pedagogy.
https://doi.org/10.1080/17408989.2023.2260398
Mong, Hanne Herigstad; Standal, Øyvind Førland
(2022).
Teaching health in physical education: An action research project.
18 s.
European Physical Education Review.
Vol. 28.
https://doi.org/10.1177/1356336X221078319
Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal
(2022).
‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project.
Educational Action Research.
https://doi.org/10.1080/09650792.2022.2062407
Standal, Øyvind Førland; Rugseth, Gro (2021). Inkluderende kroppsøving. ISBN: 9788202675639. 167 s. Cappelen Damm Akademisk.
Aggerholm, Kenneth; Standal, Øyvind Førland (2021). Kroppslig læring er noe man kan øve seg på. Østern, Tone Pernille; Bjerke, Øyvind; Engelsrud, Gunn Helene; Sørum, Anne Grut (Red.). Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. s. 72-83. Universitetsforlaget.
Standal, Øyvind Førland; Bratten, Judith Helene
(2021).
‘Feeling better’: embodied self-knowledge as an aspect of movement capability.
9 s.
Physical Education and Sport Pedagogy.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1886268
Patricia, Longmuir; Downs, Peter; Standal, Øyvind Førland; Goodwin, Donna
(2020).
Promoting physical activity in children with impairments.
The Lancet Child and Adolescent Health.
Vol. 4.
https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30236-4
Standal, Øyvind Førland (2020). Embodiment. Philosophical considerations of the body in adaptive physical education. Haegele,, Justin; Hodge, S.R.; Shapiro, D.R. (Red.). Routledge Handbook of Adapted Physical Education . s. 227-238. Routledge.
Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut
(2020).
«Ei mil vid og ein tomme djup»? – ei undersøking av innhald og undervisning i kroppsøving på ungdomstrinnet i Noreg.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
Vol. 4.
https://doi.org/10.23865/jased.v4.1749