Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Nylén-Eriksen, Mats
; 
    Stojiljkovic, Marko
; 
    Lillekroken, Daniela
; 
    Lindeflaten, Katrin
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; 
    Flølo, Tone Nygaard
; 
    Hovland, Olav Johannes
; 
    Solberg, Ada Marie Svarstad
; 
    Hansen, Sylvia
; 
    Bjørnnes, Ann Kristin
; 
    Tørris, Christine
                 (2025).
                 Game-thinking; utilizing serious games and gamification in nursing education - a systematic review and meta-analysis.
                
                
            
                
                
                                     BMC Medical Education.
            
                    
                 Vol. 25.
                        
    https://doi.org/10.1186/s12909-024-06531-7
        
                
    Hansen, Sylvia
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; 
    Lindeflaten, Katrin
; 
    Elvan, Kaja
; 
    Lillekroken, Daniela
                 (2024).
                 Nurturing ethical insight: exploring nursing students’ journey to ethical competence.
                
                
            
                
                
                                     BMC Nursing.
            
                    
                 Vol. 23.
                        
    https://doi.org/10.1186/s12912-024-02243-x
        
                
    Lindeflaten, Katrin
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; 
    Flølo, Tone Nygaard
; 
    Krogstad, Kristine
; Kvalvaag, Heidi M.; 
    Lillekroken, Daniela
                 (2024).
                 Hva er sykepleie? Førsteårsstudenters erfaringer med sykepleie i inspirasjonspraksis.
                
                
            
                
                
                                     Sykepleien Forskning.
            
                    
                 Vol. 19.
                        
    https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2024.97335
        
                
    Lillekroken, Daniela
; Kvalvaag, Heidi M.; 
    Lindeflaten, Katrin
; 
    Flølo, Tone Nygaard
; 
    Krogstad, Kristine
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
                 (2024).
                 Educating the nurses of tomorrow: exploring first-year nursing students’ reflections on a one-week senior peer-mentor supervised inspiration practice in nursing homes.
                
                
            
                
                
                                     BMC Nursing.
            
                    
                 Vol. 23.
                        
    https://doi.org/10.1186/s12912-024-01768-5
        
                Christiansen, Bjørg; 
    Blomberg, Karin
; 
    Lindeflaten, Katrin
; Larsen, Monica Holm; Averlid, Gertrud M; 
    Salinas, Deborah
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
                 (2023).
                 Praksisveilederes erfaring med lokale læreplaner for sykepleierstudenter.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk tidsskrift for helseforskning.
            
                    
                 Vol. 19.
                        
    https://doi.org/10.7557/14.6860
        
                Christiansen, Bjørg; Larsen, Monica Holm; 
    Blomberg, Karin
; Averlid, Gertrud M; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; 
    Lindeflaten, Katrin
                 (2023).
                 Utvikling av lokale læreplaner som redskap for læring og vurdering i praksisstudier.
                
                
            Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.).
                         Fagdidaktiske temaer i helsefagene.                    
                 Cappelen Damm Akademisk.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch9
        
                
    Opheim, Helene Margrethe Storebø
; Furuseth, May-Tove; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
                 (2021).
                 Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i
venøs blodprøvetaking.
                
                
            
                
                
                                     Bioingeniøren.
            
                    
                
                        
    https://www.bioingenioren.no/arkiv/2021/621/
        
                
    Torbjørnsen, Astrid
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; 
    Grov, Ellen Karine
; 
    Bjørnnes, Ann Kristin
                 (2021).
                 Enhancing students learning experiences in nursing programmes: An integrated review.
                
                
            
                
                
                                     Nurse Education in Practice.
            
                    
                 Vol. 52.
                        
    https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103038
        
                
    Lindeflaten, Katrin
; Christiansen, Bjørg; Aamold, Kristin; 
    Halvorsrud, Hedvig
; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
                 (2021).
                 Studenter på kompletterende sykepleierutdanning sine erfaringer som veiledere i et medstudentbasert studieopplegg.
                
                
            
                
                
                                     Norsk pedagogisk tidsskrift.
            
                    
                 Vol. 105.
                        
    https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2021-02-09
        
                
    Løyland, Borghild
; 
    Peveri, Anne Marthe
; 
    Hessevaagbakke, Elisabeth
; Taasen, Inger; 
    Lindeflaten, Katrin
                 (2019).
                 Students’ Observations of Hand Hygiene in Nursing homes using the Five Moments of Hand Hygiene.
                
                
            
                
                
                                     Journal of Clinical Nursing (JCN).
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1111/jocn.15136
        
