Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
- 
            
    PolkaNorski i praksis
    
            
Utviklinga av språkferdigheter og kunnskap om verden hos polsk-norske barn i Norge.
 
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Botnen, Synnøve Smebye
; 
    Sandbakken, Mari
                 (2023).
                 Påstandsspill som et verktøy i undervisning om bærekraftig utvikling i barnehagelærerutdanningen.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk barnehageforskning (NBF).
            
                    
                 Vol. 19.
                        
    https://doi.org/10.23865/nbf.v19.347
        
Tandberg, Cato; Byhring, Anne Kristine ; Sandbakken, Mari (2021). Broer og naturfaglige samtaler. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 183-200. Universitetsforlaget.
Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye ; Sandbakken, Mari (2021). Artar som kan skape tilhøyrsle til natur på barnehagen sitt uteområde. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 85-98. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari ; Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye (2021). Dyr i byen. Barns muligheter til å oppleve dyr og dyreliv i byen. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 71-83. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari (2021). Fjæra som arena for lek og læring. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 41-55. Universitetsforlaget.
                
    Sandbakken, Mari
; Ebbesson, Lars O.E.; Stefansson, Sigurd Olav; Helvik, Jon Vidar
                 (2012).
                 Isolation and characterization of melanopsin photoreceptors of atlantic salmon (Salmo salar).
                
                
            
                
                
                                     Journal of Comparative Neurology.
            
                    
                 Vol. 520.
                        
    https://doi.org/10.1002/cne.23125