English version
Andre Rognes

Andre Rognes

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)

    MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Pajchel, Katarina ; Mifsud, Louise ; Frågåt, Thomas; Rehder, Mads Middelboe; juuti, kalle; Bogar, Yurdagul; Lavonen, Jari; Schrøder, Vibeke; Aalbergsjø, Siv Gundrosen ; Rognes, Andre (2024). Sign of the Times An Analysis of Computational Thinking in Norwegian, Finnish and Danish Curricula. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 8.
https://doi.org/10.7577/njcie.5744

Holm, Lene Berge ; Rognes, Andre ; Dahl, Fredrik Andreas (2022). The FLIPPED STEP study: A randomized controlled trial of flipped vs. traditional classroom teaching in a university-level statistics and epidemiology course. International Journal of Educational Research Open. Vol. 3.
https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2022.100197

Bjerke, Annette Hessen ; Smestad, Bjørn ; Eriksen, Elisabeta Iuliana; Rognes, Andre (2021). Relationship between Birth Month and Mathematics Performance in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2021.1958371

Bøhler, Elena ; Rognes, Andre (2019). Matematikk på og med nettbrett i barnehagen. Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter. s. 137-156. Cappelen Damm Akademisk.

Rognes, Andre (2009). Turning decision procedures into disprovers. Mathematical logic quarterly. Vol. 55.
https://doi.org/10.1002/malq.200710083



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Rognes, Andre ; Storeli, Solfrid (2023). On two third graders’ need to understand negative and decimal numbers during tinkering with LEGO® robot algorithms. NERA Conference 2023. Nordic Educational Research Association (NERA).

Rognes, Andre ; Sandvik, Margareth ; Storeli, Solfrid (2022). Promoting young children’s reasoning and arguing during tinkering with LEGO robot tasks​. ECA - European Conference on Argumentation. ECA.

Aalbergsjø, Siv Gundrosen ; Andersen, Renate; Ebbesen, Kristin; Frågåt, Thomas; Jensen, Jesper Juelland; Juuti, Kalle; Markkanen, Aleksi; Mifsud, Louise ; Møller, Thilde Emilie; Pajchel, Katarina ; Perttuli-Borobio, Erika; Rehder, Mads Middelboe; Rognes, Andre ; Schrøder, Vibeke; Sundtjønn, Trude ; Tafdrup, Oliver; Nordby, Siri Krogh (2021). Computational Thinking: Present, past and yet to come. NERA. Nordic Educational Research Association.

Bjerke, Annette Hessen ; Eriksen, Elisabeta; Rognes, Andre ; Smestad, Bjørn (2019). Birth month and mathematics performance relationships in Norway. IEA IRC 2019. IEA.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.