Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
PolkaNorski i praksis
Utviklinga av språkferdigheter og kunnskap om verden hos polsk-norske barn i Norge.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hansen, Pernille Bonnevie; Krysztofiak, Magdalena; Łuniewska, Magdalena; Burdach, Martyna; Hernæs, Katarina;
Kilanowska, Jolanta
; Krajewski, Grzegorz; Krupa-Gaweł, Karolina; Pacewicz, Judyta;
Sandbakken, Mari
; Skorpen, Ayla;
Romøren, Anna Sara H.
; Haman, Ewa;
Garmann, Nina Gram
(2025).
Are parental perceptions of child language skills and language environment reflected in direct bilingual assessment? A study of Polish-Norwegian preschool children.
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism.
https://doi.org/10.1080/13670050.2025.2576067
Botnen, Synnøve Smebye
;
Sandbakken, Mari
(2023).
Påstandsspill som et verktøy i undervisning om bærekraftig utvikling i barnehagelærerutdanningen.
Nordisk barnehageforskning (NBF).
Vol. 19.
https://doi.org/10.23865/nbf.v19.347
Tandberg, Cato; Byhring, Anne Kristine ; Sandbakken, Mari (2021). Broer og naturfaglige samtaler. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 183-200. Universitetsforlaget.
Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye ; Sandbakken, Mari (2021). Artar som kan skape tilhøyrsle til natur på barnehagen sitt uteområde. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 85-98. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari ; Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye (2021). Dyr i byen. Barns muligheter til å oppleve dyr og dyreliv i byen. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 71-83. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari (2021). Fjæra som arena for lek og læring. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 41-55. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari
; Ebbesson, Lars O.E.; Stefansson, Sigurd Olav; Helvik, Jon Vidar
(2012).
Isolation and characterization of melanopsin photoreceptors of atlantic salmon (Salmo salar).
Journal of Comparative Neurology.
Vol. 520.
https://doi.org/10.1002/cne.23125