- Etikkomiteer og moralske eksperters rolle i et demokrati
- Tverrsektorielt samarbeid mellom NAV og helsetjenestene – Implementering av samarbeidsmodellen Individuell jobbstøtte (IPS)
- Paternalisme i lege-pasient-kommunikasjon
- Fagorganisering som strategi for faglig innflytelse?
- Formation of an offshore identity: Autonomy, resistance and adaptability among maritime workers.
- Kompetanse, kompetanseutvikling og måloppnåelse i NAV
- Mobilizing mobility: Realization of policies for international student mobility in Nordic teacher education programs
- The ethics of algorithmic decision-making in the public sphere
- Profesjoner i endring? Betydningen av sosial og etnisk bakgrunn for kjønnsdeling i profesjonene og profesjonsutdanningene
- Når fagarbeideren blir til en yrkesfaglærer
- Tillit til profesjoner
- "Ro, orden og sikkerhet" - en studie av fengselsbetjenters sikkerhetsarbeid
- Kunnskap og profesjonalisme i sykepleie
- Norsk og dansk språktestingspolicy i praksis
- Profesjonsfellesskap i videregående skole 1960-2017
- Å ‘bygge bro’ i lærerutdanningen? Epistemiske karakteristikker ved grensearbeidet til lærere i kombinerte stillinger
- Barns rettssikkerhet i saker om omsorgsovertakelse – en sammenligningsstudie mellom Norge og England
- Differensiering av læreryrket
- Pedagogikkens rolle i lærerutdanning
- Samspillet mellom standardiserte verktøy og profesjonelt skjønn i politiets kriminalitetsforebyggende arbeid