English version
Marie Syverstad

Marie Syverstad

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina (2024). Holistic Professional Competence, with Life Skills on the Agenda. Nägele, Christof; Esmond, Bill; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara Elisabeth (Red.). Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET).. s. 106-114. Independently published zenodo.org/community/vetnet/ www.vetnetsite.org.
https://doi.org/10.5281/zenodo.13237275



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Spetalen, Halvor ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Syverstad, Marie ; Møllerhagen, Torill Hammeren ; Magnussen, Kaija-Lisa; Bergskaug, Marianne (2025). Organisering av faget Yrkesfaglig fordypning – mer av det samme?. 18 s. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, OsloMet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Møllerhagen, Torill Hammeren ; Spetalen, Halvor ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Bergskaug, Marianne ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Syverstad, Marie (2025). Organisering av YFF - Yrkesfaglig fordypning for fremtidens arbeidsliv. NordYrk 2025. VIA University College.

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Life skills in vocational education. ECER. VETNET Vocational Education and Training .

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Life skills in vocational education. ECER 2024, Nicosia. Theme: Education in an Age of Uncertainty: Memory and hope for the future. EERA.

Kristiansen, Aina ; Syverstad, Marie ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Utvikling av Lærerutdanningsskoler i yrkesfag: LUSY-prosjektet så langt og veien videre. Instituttmøte YLU OsloMet. Instituttet for yrkesfaglærerutdanning, OsloMet.

Gulbrandsen, Petter ; Syverstad, Marie ; Gjersøe, Karine Sand (2024). Refleksjon i erfaringsbasert læring med forankring i yrkespedagogikk og yrkesdidaktikk ved praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag ( PPU-Y). Lærerutdanningskonferansen: 2024 Lærerprofesjonen for fremtiden. UiR - Universitets- og høgskolerådet.

Gulbrandsen, Petter ; Gjersøe, Karine Sand ; Syverstad, Marie (2024). Innovative pedagogical practices - Virtuelle refleksjonsgrupper som bærekraftig oppfølging i pedagogisk praksis. Nordyrk 2024. Evolving VET: Navigating traditions and transformations.. University of Iceland in Reykjavík.

Kristiansen, Aina ; Syverstad, Marie ; Magnussen, Kaija-Liisa (2023). LUSY - Strømmen-innovasjon. Yrkespedagogisk utviklingsarbeid på egen arbeidsplass. Foreløpige resultater fra YPU: Yrkespedagogisk utviklingsarbeid og aksjonsforskning ved Strømmen. vgs.. LUSY prosjektet og Strømmen vgs..

Gulbrandsen, Petter ; Wolden, Anne-Catrine ; Gjersøe, Karine Sand ; Nymark, Solfrid ; Granborg, Øyvind ; Tyskerud, Anne-Mette ; Bøen, Lene ; Syverstad, Marie ; Holst-Larsen, Ragnvald (2023). Oppbygging og organisering av PPU-Y studiet ved Oslomet. Nasjonalt samarbeidsmøte for Praktisk - pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPU-Y). Institutt for yrkesfaglærerutdanning, Oslomet.

Wolden, Anne-Catrine ; Dahlback, Jorunn ; Sylte, Ann Lisa ; Olstad, Hanne Berg; Kristiansen, Aina ; Møllerhagen, Torill Hammeren ; Meland, Marie Syverstad (2020). Fagfornyelse 2020 - Yrkesfaglærerens framtidige kompetansebehov ved Vg1 FBIE og HDP. Fagfornyelse 2020 - Yrkesfaglærerens framtidige kompetansebehov ved Vg1 FBIE og HDP. Yrkesfaglærerutdanningen i design og håndverk og Kompetanses.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.