English version
Hege Løberg

Hege Løberg

Kort om

Universitetslektor i pedagogikk ved Institutt for barnehagelærerutdanning (BLU).

I perioden 2015 til 2024 har jeg vært studieleder ved samme insitutt med ansvar for instituttets portefølje av eksternfinansierte oppdrag, etter- og videreutdanninger (EVU) og vært skikkethtesansvarlig for BLU.

Har mange års ledererfaring både fra privat og offentlig sektor og har arbeid som områdeleder, styrer og fagleder i barnehage.

Jeg er utdannet førskolelærer og har master i barnehagepedagogikk. Har også utdanning som bedriftsøkonom BI og prosjekledelse fra BI.

Fagfelt

Utdanningsledelse   Ledelse i barnehagen   Profesjonsretning i barnehagelærerutdanning   Barnehagelærerutdanning   Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning   Utdanningskvalitet

Administrative arbeidsområder

Bemanningsplanlegging   Kompetanseutvikling   Personalpolitikk   Rekruttering   Tilsettinger   Etter- og videreutdanning (EVU)   Læringsmiljø   Studiekvalitet

Vitenskapelige publikasjoner

Giæver, Katrine ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2018). Livsveven- små barns danning gjennom tid og rom. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 121-132. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Os, Ellen ; Hansen, Ole Henrik; Haaland, Gunnar; Hannevig, Lise ; Laski, Alona Krieken ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Naustheller, Henna (2020). "Man tager hvad man haver ...". 40 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
https://www.udir.no/tall-og-forskning/finn-forskni

Bjørnestad, Elisabeth ; Samuelsson, Ingrid Pramling; Bae, Berit; Johansson, Jan-Erik ; Gulbrandsen, Lars ; Løberg, Hege (2012). Hva betyr livet i barnehagen for barn under tre år? - en forskningsoversikt. 141 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Bjørnestad, Elisabeth ; Samuelsson, Ingrid Pramling; Bae, Berit; Gulbrandsen, Lars ; Johansson, Jan-Erik ; Løberg, Hege ; Os, Ellen (2012). Hva betyr livet i barnehagen for barn under 3 år? En forskningsoversikt. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Førde, Elisabeth ; Stolpe, Camilla Skredderstuen (2023). Veiledningsrapport fra OsloMet. Os, Ellen; Hernes, Leif; Bjerklund, Monica; Gotvassli, Kjell Aage; Gulbrandsen, Lars Petter; Ljunggren, Birgitte (Red.). Pilotprosjektet - veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen. s. 1-12. OsloMet.

Brennhovd, Maria ; Torsnes, Elise ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2021). Samarbeid om lokal kompetanseutvikling - Regional ordning. Webinar om samarbeid i tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling. OsloMet.

Torsnes, Elise ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2021). Samarbeid om lokal kompetanseutvikling - Regional ordning. Webinar om samarbeid i tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling. OsloMet.

Løberg, Hege ; Torsnes, Elise (2021). Samarbeid om lokal kompetanseutvikling - Regional ordning. Samarbeid om lokal kompetanseutvikling - Regional ordning. OsloMet.

Sandgrind, Silje Wiken; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2019). Skal utvikle nye videreutdanningstilbud i spesialpedagogikk og fysisk-motorisk utvikling og aktivitet.

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Oterholm, Ulrika; Håvie, Unn Christin (2019). Universitetslektorer ikke kvalifisert til merittering som underviser ved OsloMet. Khrono.no.

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Hatlem, Marianne ; Berle, Ruth (2019). Slik kan du heve kompetansen i din barnehage. Første steg.

Giæver, Katrine ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2015). Changing practices; making spaces for toddler's learning. EECERA konferanse. Universitat Autònoma de Barcelona .

Giæver, Katrine ; Løberg, Hege Støylen Kvalbein (2015). Making spaces and time for exploring and learning within Norwegian early years education. Quality Childhood Conference International 2015 (QCCI 2015).. Institute of Education Hong Kong.

Løberg, Hege Støylen Kvalbein ; Giæver, Katrine (2014). Rom for estetisk læring? Indrestyrte læringsprosesser hos de minste barna versus læringsaktiviteter styrt av personalet. FOU-dag HiOA. Faktultet for lærerutdanning og internasjonale studier.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.