English version
Kari Saasen Strand

Kari Saasen Strand

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2025). Kunstig intelligens sitt fremtidige mulighetsrom i kunst og håndverk. Holm, Henrik; Alexeeva, Anastasiya; Berg, Lise-Kari; Berg, Arild Skarsfjord; Bernhardt, Emil; Blålid, Kersti Fosse (Red.). Estetiske fag i samfunnet | Cappelen Damm Forskning. s. 53-76. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://cdforskning.no/cdf/catalog

Holm, Henrik ; Alexeeva, Anastasiya ; Berg, Lise-Kari ; Berg, Arild Skarsfjord ; Bernhardt, Emil; Blålid, Kersti Fosse ; Dahlsveen, Mimesis Heidi ; Evang, Hanne Kihlman ; Gjernes, Liv Mildrid; Haakonsen, Peter ; Halvorsen, Line ; Kristiansen, Ida ; Kunnikoff, June Oline ; Mathiesen, Ilmi Gutzeit ; Ringvold, Tore Andre ; Skjelbred, Bente Helen; Stenersen, Arnhild Liene; Stjernø, Lisa Bonnár; Strand, Ingri ; Strand, Kari Saasen ; Sunde, Dag Johannes ; Thelle, Notto Johannes Windju ; Vanebo, Guro ; Varkøy, Øivind; Vida, Lena ; Øyan, Petter (2025). Estetiske fag i samfunnet | Cappelen Damm Forskning. ISBN: 9788202895105. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.261

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2024). The AI generative text-to-image creative learning process: An art and design educational perspective. Design and Technology Education: An International Journal. Vol. 29.

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2023). AI Text-to-Image Generation in Art and Design Teacher Education. A Creative Tool or a Hindrance to Future Creativity?. Davies, Sarah; McLain, Matt; Hardy, Alison; Morrison-Love, David (Red.). PATT40 The 40th Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference. LJMU Library Journal Hosting Service.

Strand, Kari Saasen ; Haakonsen, Peter ; Fauske, Laila Belinda (2020). E-textiles: An interdisciplinary approach. Problem solving in an educational context. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. Vol. 13.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.3872



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hansen, Petter William ; Strand, Kari Saasen (2024). Hvordan ser lærerutdanningene på sine fremtidige studenter?. Stavanger Aftenblad.

Strand, Kari Saasen (2024). KI i profesjonsperspektiv: muligheter og utfordringer i bildeskapende læringsprosesser. Lærerutdanningskonferansen 2024: Lærerprofesjonen for fremtiden. Universitets- og høgskolerådet.

Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen ; Hoebeke, Stephanie (2024). Mitt hybride verksted. Verkstedet - Nettverkskonferanse i KHUH. Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen .

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2024). Generativ kunstig intelligens​: Fagdidaktiske muligheter og hindringer med tekst til bilde generering i design, kunst og håndverk. Nettverkssamling for Kunst og håndverkslærere i Oslo. Oslo kommune Utdanningsetaten.

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2024). Generativ kunstig intelligens. Fagdidaktiske muligheter og hindringer med tekst-til-bilde-generering i kunst og håndverk. Kunst og håndverkskonferansen 2024. Institutt for Estetiske fag, OsloMet.

Strand, Kari Saasen ; Fauske, Laila Belinda (2023). Transdisiplinær læring i design, kunst og håndverk. Jubileumskonferansen 2023: Fortid, nåtid og framtid - lærerutdanning i formgiving, kunst og håndverk. Nettverk for formgiving, kunst og håndverk i UH (KHUH).

Strand, Kari Saasen (2023). Digital technological competency and creative problem solving: An analysis of the curricula in Art, Design and Architecture. NERA conference 2023. Digitalization and Technologies in Education – Opportunities and Challenges . The Nordic Educational Research Association (NERA).

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2023). Generativ kunstig intelligens. Fagdidaktiske muligheter og hindringer med tekst til bilde generering i kunst og håndverk. KDA konferansen 2023. OsloMet, Kunst og design i skolen og Universitetet i Sørøst-Norge.

Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2023). Visualisering med generativ kunstig intelligens. KI-uka. OsloMet.

Strand, Kari Saasen (2022). Transdisiplinær læring i design, kunst og håndverk. Formidlingsseminar. Forskergruppen Utdanning og samfunn.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.