Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Holm, Henrik
;
Alexeeva, Anastasiya
;
Berg, Lise-Kari
;
Berg, Arild Skarsfjord
; Bernhardt, Emil;
Blålid, Kersti Fosse
;
Dahlsveen, Mimesis Heidi
;
Evang, Hanne Kihlman
; Gjernes, Liv Mildrid;
Haakonsen, Peter
;
Halvorsen, Line
;
Kristiansen, Ida
;
Kunnikoff, June Oline
;
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
;
Ringvold, Tore Andre
; Skjelbred, Bente Helen; Stenersen, Arnhild Liene; Stjernø, Lisa Bonnár;
Strand, Ingri
;
Strand, Kari Saasen
;
Sunde, Dag Johannes
;
Thelle, Notto Johannes Windju
;
Vanebo, Guro
; Varkøy, Øivind;
Vida, Lena
;
Øyan, Petter
(2025).
Estetiske fag i samfunnet
| Cappelen Damm Forskning.
ISBN: 9788202895105.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.261
Ringvold, Tore Andre
;
Strand, Ingri
;
Haakonsen, Peter
;
Strand, Kari Saasen
(2025).
Kunstig intelligens sitt fremtidige mulighetsrom i kunst og håndverk.
Holm, Henrik; Alexeeva, Anastasiya; Berg, Lise-Kari; Berg, Arild Skarsfjord; Bernhardt, Emil; Blålid, Kersti Fosse (Red.).
Estetiske fag i samfunnet
| Cappelen Damm Forskning. s. 53-76.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://cdforskning.no/cdf/catalog
Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2024). The AI generative text-to-image creative learning process: An art and design educational perspective. Design and Technology Education: An International Journal. Vol. 29.
Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2023). AI Text-to-Image Generation in Art and Design Teacher Education. A Creative Tool or a Hindrance to Future Creativity?. Davies, Sarah; McLain, Matt; Hardy, Alison; Morrison-Love, David (Red.). PATT40 The 40th Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference. LJMU Library Journal Hosting Service.
Strand, Kari Saasen
;
Haakonsen, Peter
; Fauske, Laila Belinda
(2020).
E-textiles: An interdisciplinary approach.
Problem solving in an educational context.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 13.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.3872