English version
Vanja Røkkum Jahnsen

Vanja Røkkum Jahnsen

Forskningsgrupper

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Jahnsen, Vanja Røkkum (2023). Å gjøre det implisitte eksplisitt: bruk av modellering som støtte for elevers arbeid med tekstrevisjon. Norsklæreren.

Jahnsen, Vanja Røkkum ; Bakken, Jonas (2020). På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO).
https://doi.org/10.5617/adno.7847

Jahnsen, Vanja Røkkum (2002). Øst og vest for elva. På vei mot ett Oslomål?. Språklig Samling.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Helsvig, Kim Gunnar ; Æsøy, Knut Ove ; Vederhus, Inger ; Aas, Per Anders ; Jøsok, Evy ; Haugen, Torgeir ; Ryen, Erik ; Vanebo, Guro ; Ferrer, Marlen ; Stokke, Ruth Seierstad; Kvalvaag, Robert Williams ; Aukland, Knut ; Hammer, Aina ; Skaar, Håvard ; Myrebøe, Tonje ; Lundberg, Pål ; Jahnsen, Vanja Røkkum ; Briseid, Eyvind Martol ; Lind, Anne ; Sletteland, Anja; Mathias, Gro ; Paaske, Nanna (2022). Lærerstreiken handler om skolens fremtid (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9zEPmp/laererstreiken-handler-om-skolens-fremtid).

Jahnsen, Vanja Røkkum (2019). Konferanseinnlegg:Lærerperspektiver på et skriveprosjekt basert på prosesskriving og eksplisitt modellering av revisjon. Synspunkter på en intervensjon. Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt. Nordisk nettverk for morsmålsdidaktisk forskning, NNMF.
https://indd.adobe.com/view/86f7b0d6-a9d3-4366-929

Jahnsen, Vanja Røkkum (2019). Presentasjon av en intervensjonstudie og didaktiske implikasjoner. Fagdag i norsk. Jessheim videregående skole.

Jahnsen, Vanja Røkkum (2018). Eksplisitt skriveopplæring. Funn og didaktiske implikasjoner. Fellesmøte for skolens lærere. Blindern videregående skole.

Jahnsen, Vanja Røkkum (2016). Konferanseinnlegg: Elevers arbeid med revisjon av egne tekster i norskfaget. Tolfte nationella konferensen i svenska med didaktisk innriktning. SMDI.

Jahnsen, Vanja Røkkum (2016). Faglig foredrag: Modellering som skrivestøtte for elever i vgs. Fagskrivingsnettverksmøte for universitetsskoler. UIO, ILS.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.