Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
- 
            
    Samlingsstund
    
            
Prosjektet vil undersøke ei utvida forståing av kulturarv som finst blant barnehagelærarstudentane ved OsloMet og barnehagane deira som arbeidsplass. 
Avsluttede forskningsprosjekter
- 
            
    Blikk for barn
    
            
Eit forskingsprosjekt om kvalitet i barnehagen for dei minste (0-3). 
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Aaserud, Geir
; 
    Gulpinar, Tona
; 
    Lafton, Tove
                 (2024).
                 A Memory of Experiencing Milk in Kindergarten.
                
                
            Lyngstad, Mette Bøe; Schei, Tiri Bergesen; Ødegaard, Elin Eriksen (Red.).
                         The Shaping of Professional Identities
Revisiting Critical Event Narrative Inquiry.                 s. 149-163.    
                 Brill | Sense.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1163/9789004699236_010
        
Moxnes, Anna Rigmor; Bjelkerud, Agnes Westgaard; Gulpinar, Tona ; Lafton, Tove ; Myrvold, Hanne Berit ; Odegard, Nina (2021). Lydkomposisjoner fra en småbarnsavdeling. Elle, Øystein; Nyhus, Mette Røe (Red.). Kunstmøter og estetiske prosesser med de yngste barna (0-3 år). s. 81-98. Fagbokforlaget.
                
    Gulpinar, Tona
; 
    Fehr, Anneke von der
                 (2020).
                 Be Extended: Oslo.
                
                
            
                
                
                                     Acoustic Space.
            
                    
                 Vol. 18.
                        
    http://rixc.org/press/AS.Vol.18-OSLOFJORD-ECOLOGIE
        
Gulpinar, Tona ; Hernes, Leif ; Winger, Nina (2019). Barnehagens rom og handlingsrom. Hernes, Leif; Vist, Torill; Winger, Nina (Red.). Blikk for barn. s. 55-74. Fagbokforlaget.
Gulpinar, Tona ; Hernes, Leif ; Vist, Torill (2019). Estetisk læring i et kunstpedagogisk perspektiv : en artikkel om kunstneriske møter. Hernes, Leif; Vist, Torill; Winger, Nina (Red.). Blikk for barn. s. 123-140. Fagbokforlaget.
                
    Gulpinar, Tona
; 
    Hernes, Leif
                 (2018).
                 The importance of aesthetic activities in Norwegian kindergartens.
                
                
            Garvis, Susanne; Ødegaard, Elin Eriksen (Red.).
                         Nordic Dialogues on Children and Families.                 s. 157-172.    
                 Routledge.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.4324/9781315561981-12
        
Hernes, Leif ; Gulpinar, Tona (2018). Profesjonskrav og profesjonsinnhold – om kunstens bidrag til barnehagelærerutdanningens innhold og barnehagens hverdag. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Red.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. s. 210-223. Universitetsforlaget.
                
    Hernes, Leif
; 
    Gulpinar, Tona
                 (2017).
                 How can Aesthetic Meetings create deeper cultural understanding af aesthetic learning?.
                
                
            
                
                
                                     Journal of Early Childhood Studies.
            
                    
                 Vol. 11.
                        
    http://www.omepireland.ie/publications.html
        
Winger, Nina ; Gulpinar, Tona ; Hernes, Leif (2016). Med forskerblikk på kvalitet(er) i barnehagen. Gulpinar, Tona; Hernes, Leif; Winger, Nina (Red.). Blikk fra barnehagen. s. 11-27. Fagbokforlaget.
Gulpinar, Tona ; Hernes, Leif (2016). Estetisk læring i barnehagen. Gulpinar, Tona; Hernes, Leif; Winger, Nina (Red.). Blikk fra barnehagen. s. 147-160. Fagbokforlaget.
