Øyvind Pålshaugen

Øyvind Pålshaugen

Vitenskapelige publikasjoner

Pålshaugen, Øyvind (2018). Kulturvitenskapens språk. ISBN: 978-82-304-0216-0. 240 s. Scandinavian Academic Press.

Borg, Elin; Pålshaugen, Øyvind (2018). Promoting Students’ Mental Health: A Study of Inter-professional Team Collaboration Functioning in Norwegian Schools. School Mental Health .

Saltkjel, Therese; Tøge, Anne Grete; Malmberg-Heimonen, Ira; Borg, Elin; Lyng, Selma Therese; Wittrock, Christian; Pålshaugen, Øyvind; Fossestøl, Knut; Christensen, Hanne; Lund, Torbjørn (2018). Research protocol: A cluster-randomised study evaluating the effects of a model for improving inter-professional collaboration in Norwegian primary schools. International Journal of Educational Research . Vol. 91.

Pålshaugen, Øyvind (2017). Wie lässt sich Wissen aus Einzelfallstudien über Innovationen generieren?. Novak, Hermann (Red.). Gestaltorientierte Forschung - Basis für soziale Innovastionen. 2. Wissenschaftstheoretische Begründungen und methodologische Verorterungen. s. 215-234.

Pålshaugen, Øyvind (2016). Det sublime er - når? Varige øyeblikk fra lesning av Proust og Solstad. Rhetorica Scandinavica .

Gustavsen, Bjørn; Pålshaugen, Øyvind (2015). How to Succeed in Action Research without Really Acting: Tracing the Development of Action Research to Constructivist Practice in Organizational Worklife. Bradbury Huang, Hilary (Red.). The SAGE Handbook of Action Research. Kapittel 39. s. 409-416. Sage Publications.

Pålshaugen, Øyvind (2014). Dialogues in innovation: Interactive learning and interactive research as means for a context sensitive regional innovation policy. International Journal of Action Research . Vol. 10.

Pålshaugen, Øyvind (2014). Action research for democracy - A Scandinavian approach. International Journal of Action Research . Vol. 10.
http://hdl.handle.net/10642/2243

Pålshaugen, Øyvind (2013). Meta-theory and practice: a plea for pluralism in innovation studies. Johnsen, Hans Christian Garmann; Pålshaugen, Øyvind (Red.). Hva er Innovasjon? Perspektiver i norsk innovasjonsforskning. Bind 2: Organisasjon og medvirkning - En norsk modell?. Kapittel. s. 280-303. Cappelen Damm Akademisk.

Johnsen, Hans Christian Garmann; Pålshaugen, Øyvind (2013). Innovasjon, medvirkning og læring - en norsk modell?. Johnsen, Hans Christian Garmann; Pålshaugen, Øyvind (Red.). Hva er Innovasjon? Perspektiver i norsk innovasjonsforskning. Bind 2: Organisasjon og medvirkning - En norsk modell?. Kapittel. s. 15-32. Cappelen Damm Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig