English version
Tonje Hilde Giæver

Tonje Hilde Giæver

Forskningsgrupper

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • Digital kompetanse i lærerutdanning (DiCTE)

    Målet med prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning gjennom litteraturstudier og innsikt i lærerstudenters digitale kompetanse når de starter og mot slutten av utdanningen.

Vitenskapelige publikasjoner

Slattery, Darina M.; Cleary, Yvonne; Giæver, Tonje Hilde ; Engen, Bård Ketil (2025). Experimenting with a Multi-User Virtual Environment for Collaborative Online International Learning: A Case Study from Ireland and Norway. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 9.
https://doi.org/10.7577/njcie.5936

Giæver, Tonje Hilde ; Stokke, Ruth Seierstad ; Røed, Dag Freddy (2024). Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+). Nordic Journal of Digital Literacy. Vol. 10.
https://doi.org/10.23865/njlr.v10.5841

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2021). Digital dømmekraft. ISBN: 9788205554467. Gyldendal Akademisk.

Giæver, Tonje Hilde ; Johannesen, Monica ; Øgrim, Leikny (2020). Klasseledelse med digitale verktøy: Hvem har regien – læreren, elevene eller digitale medier?. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.

Giæver, Tonje Hilde ; Gjølstad, Eli (2019). Implementering av nettbrett i barnehagen. Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter. Cappelen Damm Akademisk.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2018). Wearable Technologies in the K-12 Classroom — Cross-disciplinary Possibilities and Privacy Pitfalls. The Journal of Interactive Learning Research. Vol. 29.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2018). ‘It’s a Fairy Tale’ Using Tablets for Creating Composite Texts. The Journal of Interactive Learning Research. Vol. 29.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2017). Collaborative Writing through iPad Sharing. Dron, Jon; Mishra, Sanjaya (Red.). Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education. s. 1691-1705. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
https://www.learntechlib.org/d/181416/

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2017). Teaching and Learning with Wearable Technologies. Dron, Jon; Mishra, Sanjaya (Red.). Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education. s. 1057-1067. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
https://www.learntechlib.org/d/181429/

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2017). Om å utøve digital dømmekraft. Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Red.). Digital Dømmekraft. Gyldendal Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Bjarnø, Vibeke ; Øgrim, Leikny ; Giæver, Tonje Hilde ; Johannesen, Monica (2017). DidIKTikk. Fra digital kompetanse til praktisk undervisning. ISBN: 9788245022223. 277 s. Fagbokforlaget.

Bjarnø, Vibeke ; Giæver, Tonje Hilde ; Johannesen, Monica ; Øgrim, Leikny (2009). DidIKTikk. Digital kompetanse i praktisk undervisning. 2. utgave. ISBN: 9788245009170. 268 s. Fagbokforlaget.

Bjarnø, Vibeke ; Giæver, Tonje Hilde ; Johannesen, Monica ; Øgrim, Leikny (2008). DidIKTikk - Digital kompetanse i praktisk undervisning. ISBN: 9788245005110. 250 s. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise ; Engen, Bård Ketil ; Gudmundsdottir, Greta Björk; Hatlevik, Ove Edvard ; Camilleri, Patrick; Colomer, Juan Carlos; Hernandes, Hector; Insa, José Ramón; McDonagh, Adrian.; McGarr, Oliver.; Milton, Josephine; Rohatgi, Anubha (2020). DiCTE Questionnaire Report - Output 2. 20 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Øgrim, Leikny (2009). Bruke, forstå, undervise. BALLASTBruk Av ikt fra Lærerutdanning til Læring og Arbeidspraksis i Skole over Tid. ISBN: 9788257946913. 149 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2024). Cyber ethics and AI in relation to conducting research in the educational sphere. Cyber ethics and AI in relation to conducting research in the educational sphere . University of Malta.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2024). Digital Citizenship in Norwegian Schools and Teacher Education. Gjesteforelesning. George Mason University.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Mifsud, Louise (2024). Digital Citizenship, Cyberethics and Artifical Intelligence in Norwegian schools. Digital Citizenship, Cyberethics and Artifical Intelligence in Norwegian schools. St Aloysius.

Stokke, Ruth Seierstad ; Giæver, Tonje Hilde ; Røed, Dag Freddy (2024). Skriving med STL+. Bedre Skole.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde ; Slattery, Darina; Cleary, Yvonne (2023). Student Collaboration in a Virtual World: By-passing the Intimacy of Video-Based Interactions. ECER 2023. European Educational Research Association.

Engen, Bård Ketil ; Steier, Rolf ; Giæver, Tonje Hilde (2023). Digitalisering ved GFU. Fakultetsseminar om digitalisering. Fakultet for lærerutdannings og internasjonale studier.

Engen, Bård Ketil ; Giæver, Tonje Hilde (2023). Virtual Exchanges in a Virtual World. NERA 2023. OsloMet.

Engen, Bård Ketil ; Helle-Valle, Jo ; Giæver, Tonje Hilde ; Karstensen, Steinar ; Steier, Rolf Erik Jorgenson ; Storm-Mathisen, Ardis (2023). Planlagt og gjennomført fakultetsseminar om digitalisering på fakultet for lærerutdanning on internasjonale studier (DIGILUI). Oversikt og forskning på digitalisering ved fakultet. Forskningsgruppene: Digitale Læringsarenaer, Bærekraft og Teknologi i Arbeid og Læring, Utvikling,Makt og ulikhet og Små barn, store byer: b.h.kvaliteter, ulikheter, kommunikative kompleksiteter..

Giæver, Tonje Hilde ; Swensen, Håkon (2023). Den digitale medborger. Digital læringsfestival. Nordre Follo kommune.

Stokke, Ruth Irene Seierstad ; Giæver, Tonje Hilde (2023). Teacher beliefs about the method Integrated Write to Read (iWTR) using digital speech synthesis. Conference: Digitalization and Technologies in Education - Opportunities and Challenges. The Nordic Educational Research Association (NERA).





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.