English version

Studenthistorier

Nullstill
Vis filter Skjul filter

Viser: 22 av 22 artikler

Lars står ute foran P52
Lars fikk drømmejobben i Norad

Feltarbeidet i Namibia ble viktig for hvordan Lars tok til seg kunnskap senere i studiet.

Hanne snakker tegnspråk
Vil være lærer for elever med tegnspråk

Hanne liker en utfordring, og har alltid vært glad i språk. Hun valgte å studere tegnspråkdidaktikk som et av sine emner ved grunnskolelærerutdanningen.

Bilde av helsearbeider som simulerer å legge inn venflon
Hilde-Cathrine innfører simulering blant helsefag-elever på videregående skole

Gjennom videreutdanningen Anvendelse av ny teknologi i yrkesfagene jobber Hilde-Cathrine Rønning med simuleringsteknologi i utdanningen av helsefagarbeidere. Studieåret bruker hun til å lage relevante undervisningsopplegg som elevene vil ha nytte av i framtiden.

Bilde av Hege Løberg
Videreutdanning gir nødvendig kompetanseheving i barnehagen!

Videreutdanning for barnehagelærere bidrar til kvalitets- og kompetanseheving, øker barnehagelærernes faglige trygghet, og påvirker hele barnehagen positivt gjennom bedre refleksjon og diskusjon rundt praksis.

De to studentene Annette og Emilie sitter foran en grønn busk og holder nabospillet
Hvordan få elevene til å konsentrere seg i en tid full av distraksjoner?

I kunst- og håndverksfaget kan faglig kompetente lærere, gode verksteder og grupper med færre elever ha god effekt. Det viste masteroppgaven til Eirin.

De to studentene Annette og Emilie sitter foran en grønn busk og holder nabospillet
Annette og Emilie vil lære elevene svensk og dansk

Det er stadig lavere forståelse mellom svensk, dansk og norsk språk, særlig blant yngre folk. Det ville to lærerstudenter gjøre noe med.

Jørgen og Magnus står i universitetslokalene i Falbes gate 5 og ser i kamera
Ville være sine egne sjefer – startet studentbedrift

OsloMet-studentene Jørgen og Magnus ønsket å skape noe som var større enn dem selv. Derfor startet de studentbedriften Oslo Analytic.

Bilde av Tatjana Bru Blixen
Anvendelse av ny teknologi i yrkesfag

Grunnleggende digital kompetanse i programmering og teknologiforståelse er avgjørende for lærere som skal forberede elever til å møte teknologiske utfordringer i sine fremtidige yrker.

Bilde av Tatjana Bru Blixen
Norskopplæring åpner for samfunnsdeltakelse

Norsklærere er viktige bidragsytere for å sette mennesker i stand til å delta i samfunns-, arbeids- og utdanningslivet.

Bilde av realkompetansestudener som diskutterer.
Bidra til at enda flere lykkes med jobb og utdanning!

Det er mange veier til kompetanse og kunnskap. Dette studiet er for deg som ønsker økt kompetanse om kartlegging, vurdering, dokumentasjon og verdsetting av voksnes realkompetanse og veiledning av personer med rett til realkompetansevurdering.

Portrett av Heidi Røste.
Kunnskapsbasert karriereløft

Her forteller tre studenter om hva spesialiseringen rehabilitering og habilitering ved master i helsevitenskap har betydd for dem.

Pierre står på Campus Pilestredet. Han smiler og har hendene i siden.
Bør jeg ta en master?

Møt fem av våre studenter som deler sine tanker rundt det å ta en master.

Cecilie sitter i en sofa og snakker med en student som sitter med ryggen til kamera.
– Skal du ta en master, er forarbeidet kjempeviktig

Planlegger du å bygge på utdanningen din med en master, må du være motivert og ha et ekte ønske om å fordype deg, mener karriereveileder Cecilie Slettvoll ved OsloMet.

Portrett av Kjetil Lindberg
– Å ta en master er et valg som kan påvirke hele yrkeskarrieren

I Multiconsult jaktes det hele tiden på jobbkandidater med oppdatert fagkunnskap. Søkere med en master på CV-en blir fort ekstra interessante – og kan få spennende oppgaver tidlig.

Portrett av Martin Halvorsen.
– En master gir deg et konkurransefortrinn

I mange jobber holder det med en bachelorgrad, men talentjeger Martin Halvorsen legger ikke skjul på at en master vil kunne åpne flere dører i starten av karrieren.

Ung lærer og to elever i et klasserom. I bakgrunnen er det også elever og noen av dem rekker opp hånda.
Prøv deg i arbeidslivet

Som student ved OsloMet får du testet deg selv i yrket som en del av utdanningen. Det kalles praksis – og du kan til og med ha praksisperioden i utlandet.

Fire studentar sit og jobbar saman ved eit bord.
Ønskjer du å komma vidare i karrieren?

Vurderer du å ta etter- og vidareutdanning? Karriererettleiarane ved OsloMet har gode råd.

To menn og en kvinne smiler fornøyde.
Nybakte barnevernpedagoger fikk støtte av Helsedirektoratet

Allerede underveis i utdanningen opplevde studentene et behov for kompetente voksne som kan engasjere seg på ungdommenes gamingarena. Nå har de fått støtte av Helsedirektoratet.

Smilende jente utendørs som smiler og holder en smoothie i glass med skrulokk og sugerør i hånda.
Matbloggeren skrev kokebok under studiet

Linda Stuhaug ble forfatter mens hun studerte samfunnsernæring ved OsloMet.

Kim Marius står foran mange biler kledd i en boblejakke. Han har armene i kors og smiler.
Hvorfor bli yrkesfaglærer?

Kim Marius (32) valgte å begynne på yrkesfaglærerutdanning da han fikk seg jobb som lærer.

Tre studenter sitter rundt en PC. Gutten i midten peker på skjermen mens hans snakker.
Ti tips til deg som er usikker på hvilken utdanning du skal ta

Lurer du på hvilket fag du skal velge? Da bør du gjøre som en student, finne frem penn og papir og gå systematisk til verks.

To studenter jobber i verkstedet
Hvilket yrke passer deg?

Forelesere ved OsloMet gir deg dine beste tips til valg av utdanning.