I dette pilotprosjektet er det overordnete forskningsspørsmålet: Hvordan bruker andrespråksstudenter KI?
CLILNetLE har som mål å utvikle en felles konseptualiserings- og forskningsagenda for undersøkelse av to-/flerspråklige disiplinære literacies i CLIL.
Hvordan utvikler norske ungdommer demokratisk handlingskompetanse og tro på at deres meninger kan gjøre en politisk forskjell? Målet med DEMOCIT er å bidra til å redusere utviklingen av et “civic empowerment gap” i det norske demokratiet.
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Prosjektet retter seg mot utfordringer i skolemiljøet og har som mål å fremme inkluderende opplæring ved å blant annet bidra til utvikling av "grønne ferdigheter".
Dette prosjektet utforsker både læreres og elevers perspektiver på implementeringen av kunstig intelligens i pedagogisk sammenheng.
Prosjektet jobber med hvilke tilbud lærerutdanninga bør gi lærerstudenter som har behov for å arbeide med egne muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk.
TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av all
TEIMO-prosjektet har som mål å utvikle et inkluderende og moderne Blended Intensive Programme (BIP) for å styrke lærerutdanning på tvers av Europa.
Studien har som mål å skape en omfattende panelstudieinfrastruktur om implementering av lærerutdanningen i Norge ,som følger både lærerstudenter, studieprogrammer og institusjoner over tid.
Formålet med prosjektet Praksisutveksling i det globale sør er å oppnå et mer stabilt og varig økt studenttall, på et mer kvalitetssikret praksisutvekslingstilbud i det globale sør.