Kort om
Christine Tørris har PhD i ernæringsepidemiologi (2017). Hennes forskningsinteresser omfatter blant annet kardiovaskulær risiko og ernæring, pedagogikk og helsekompetanse. Hun underviser blant annet i naturvitenskapelige emner, forskningsmetode og epidemiologi.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Myklebust, Janne Grete; Pannekoeke, Lotte; Lie, Irene;
Tørris, Christine
(2025).
Sex Differences in Anxiety and Depression Among Coronary Heart Disease Patients During Cardiac Rehabilitation: A Quasi-Experimental Study.
Epidemiologia.
https://doi.org/10.3390/epidemiologia6030045
Holmen, Heidi
;
Flølo, Tone Nygaard
;
Tørris, Christine
;
Torbjørnsen, Astrid
; Almendingen, Kari;
Riiser, Kirsti
(2025).
The role of health literacy in intervention studies targeting children living with overweight or obesity and their parents—a systematic mixed methods review.
11 s.
Frontiers in Pediatrics.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3389/fped.2024.1507379
Flølo, Tone Nygaard
;
Tørris, Christine
;
Riiser, Kirsti
; Almendingen, Kari; Chew, Han Shi Jocelyn; Fosså, Alexander;
Albertini Früh, Elena
; Hennessy, Erin; Leung, May May;
Misvær, Nina
;
Pavel, Nenad
;
Bigum Sundar, Turid Kristin
; Sæterstrand, Toril Margaret;
Torbjørnsen, Astrid
;
Løyland, Borghild
;
Holmen, Heidi
(2025).
Digital health interventions to treat overweight and obesity in children and adolescents: An umbrella review.
Obesity Reviews.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1111/obr.13905
Nylén-Eriksen, Mats
;
Stojiljkovic, Marko
;
Lillekroken, Daniela
;
Lindeflaten, Katrin
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Flølo, Tone Nygaard
;
Hovland, Olav Johannes
;
Solberg, Ada Marie Svarstad
;
Hansen, Sylvia
;
Bjørnnes, Ann Kristin
;
Tørris, Christine
(2025).
Game-thinking; utilizing serious games and gamification in nursing education - a systematic review and meta-analysis.
BMC Medical Education.
Vol. 25.
https://doi.org/10.1186/s12909-024-06531-7
Tørris, Christine
(2024).
Nursing Students’ Motivation, Awareness, and Knowledge of Women’s Health: A Norwegian Quasi-Experimental Study.
Education Sciences.
Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/educsci14030273
Di Michele, Laura;
Tørris, Christine
; Gunn, Catherine;
Johansen, Safora
(2024).
International student mobility in diagnostic radiography: Benefits and pitfalls.
5 s.
Radiography.
Vol. 30.
https://doi.org/10.1016/j.radi.2024.05.005
Tørris, Christine
;
Nortvedt, Line
(2024).
Health literacy and self-care among adult immigrants with type 2 diabetes: a scoping review.
BMC Public Health.
Vol. 24.
https://doi.org/10.1186/s12889-024-20749-6
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Tørris, Christine
;
Halvorsrud, Hedvig
; Molin, Marianne
(2023).
Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3
Hougaard, Peter Forde
;
Tørris, Christine
;
Erichsen, Torunn
;
Høium, Kari
; Ulfsby, Kirsten Jacobsen; Jensen, Trude Løkhaug;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
(2023).
Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap.
Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.).
Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6
Finbråten, Hanne Søberg; Guttersrud, Øystein;
Foss, Camilla
;
Pettersen, Kjell Sverre
;
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Halvorsrud, Hedvig
; Stensrud, Helge;
Sandbekken, Ida Hellum
; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine
(2023).
Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.3