Research groups
Publications and research
Scientific publications
Finbråten, Hanne Søberg; Guttersrud, Øystein ; Foss, Camilla ; Pettersen, Kjell Sverre ; Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Halvorsrud, Hedvig ; Stensrud, Helge; Sandbekken, Ida Hellum ; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine (2023). Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring. UNIPED. Vol. 46.
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Tørris, Christine
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2023).
Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3
Hougaard, Peter Forde
;
Tørris, Christine
;
Erichsen, Torunn
;
Høium, Kari
;
Ulfsby, Kirsten Jacobsen
; Jensen, Trude Løkhaug;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
(2023).
Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap.
Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Ed.).
Fagdidaktiske temaer i helsefagene. p. 91-123.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2022).
Nursing Students’ Perceived Learning Outcomes, Motivation to Learn and Grade Achieved in a Digital Blended Learning Course: A Norwegian Cross-Sectional Study.
Education Sciences.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12070467
Tørris, Christine
;
Gjølstad, Eli
;
Morseth, Marianne S.
;
Debesay, Jonas
;
Almendingen, Kari
(2022).
Students’ Experiences with Online Teaching and Learning in Norway: A Qualitative Study into Nutrition Education One Year after the COVID-19 Lockdown.
19 p.
Education Sciences.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12100670
Almendingen, Kari
;
Morseth, Marianne S.
;
Gjølstad, Eli
;
Brevik, Asgeir
;
Tørris, Christine
(2021).
Student's experiences with online teaching following COVID-19 lockdown: A mixed methods explorative study.
PLOS ONE.
Vol. 16.
https://doi.org/10.1371/journal.pone.0250378
Tørris, Christine
;
Bjørnnes, Ann Kristin
(2020).
Duration of Lactation and Maternal Risk of Metabolic
Syndrome: A Systematic Review and Meta-Analysis.
18 p.
Nutrients.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/nu12092718
Tørris, Christine
(2020).
Kan omvendt undervisning gi bedre læringsutbytte i legemiddelregning, sammenlignet med tradisjonell undervisning? En kvasieksperimentell kontrollert studie.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
https://doi.org/10.7557/14.4703
Høium, Kari
;
Blaalid, Laila
;
Tørris, Christine
(2020).
Erfaringer med et manualbasert verktøy for veiledning av vernepleierstudenter i praksis.
UNIPED.
Vol. 43.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2020-04-05
Tørris, Christine
;
Mobekk, Hilde
(2019).
Improving cardiovascular health through nudging healthier food
choices: A systematic review.
Nutrients.
Vol. 11:2520.
https://doi.org/10.3390/nu11102520