English version
Nanna Paaske

Nanna Paaske

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • Assessment for Learning in Citizenship Education (ALiCE)

    ALiCE er et Erasmus+-prosjekt som skal utvikle felles europeisk rammeverk for vurderingspraksiser til bruk i formativ vurdering som fremmer elevers kompetanse i demokratisk medborgerskap, både i ulike skolefag- og i tverrfaglige tilnærminger.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Risan, Maiken ; Paaske, Nanna ; Hovland, Gry ; Herseth, Janne ; Kristiansen, Irene Hurthi ; Bakke, Hilde ; Helstad, Kristin ; Førland, Geir Morten (2025). «Vi må øve oss på å samarbeide på denne måten»: Å skape et felles grenseobjekt i partnerskap. UNIPED. Vol. 48.
https://doi.org/10.18261/uniped.48.2-3.10

Mohammad-Roe, Siri ; Paaske, Nanna (2024). Assessment of democratic skills: Challenges and possibilities in the English subject. Skulstad, Aud Solbjørg (Red.). Current issues in English teaching. s. 207-227. Fagbokforlaget.

Paaske, Nanna ; Mohammad-Roe, Siri ; Smets, Wouter; Amitai, Ama; Randazzo, Maomi Alexia; Huang, Lihong (2023). Challenges for European teachers when assessing student learning to promote democratic citizenship competences. Journal of Social Science Education. Vol. 22.
https://doi.org/10.11576/jsse-5978

Paaske, Nanna ; Øhrn, Solfrid Tandberg; Holm, Lene Berge ; Walter, Anne Berit (2023). Middle management in academia: Social skills and academic professional awareness wanted. International Journal of Management in Education (IJMIE). Vol. 17.
https://doi.org/10.1504/IJMIE.2023.10050211

Olsen, Sissel Tove ; Becher, Aslaug Andreassen ; Bergflødt, Sigurd ; Hammer, Aina ; Paaske, Nanna ; Palm, Kirsten; Steinsvik, Brit (2021). Teacher Well-Being and Teacher Professional Development. Murphy, Timothy R. N; Mannix-McNamara, Patricia (Red.). International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity. s. 87-118. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-981-16-1699-0_5

Hammer, Aina ; Paaske, Nanna (2018). Religious minorities as bridge builders in diverse classrooms. Ubani, Martin (Red.). New international studies on religions and dialogue in education. s. 141-156. Waxmann Verlag.

Paaske, Nanna (2017). Den multikulturelle skolens møte med nasjonal ikonhistorie: Det norske oljeeventyret i et flerkulturelt klasserom. Brunbech, Peter; Knutsen, Ketil; Poulsen, Jens Aage (Red.). s. 227-256. Aalborg Universitetsforlag.
https://vbn.aau.dk/da/publications/historie-didakt



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Helstad, Kristin ; Paaske, Nanna ; Risan, Maiken ; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2025). Temanummer: Partnerskap i lærerutdanningene. UNIPED. Vol. 48.
https://doi.org/10.18261/uniped.48.2-3.1

Paaske, Nanna ; Bakke, Hilde ; Helstad, Kristin (2025). Leadership as a key factor in partnerships between schools and teacher education: Leadership roles in boundary crossing activities. ECER 2025 - Charting the way forward: Education, research, potentials and perspectives. ECER.

Paaske, Nanna ; Bakke, Hilde ; Helstad, Kristin (2025). Supervision as a driving force between teacher education and schools. NERA 2025: Pedagogy of Hope: Gratitude, diversity, and sustainability in Education. NERA .

Helstad, Kristin ; Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Risan, Maiken ; Paaske, Nanna ; Bjørkvold, Tuva (2024). Innovasjon i lærerutdanningen — mer enn didaktiske grep.
https://doi.org/https://www.khrono.no/innovasjon-i

Helstad, Kristin ; Paaske, Nanna (2024). Veiledning som drivkraft i partnerskap mellom lærerutdanning og skole. Nasjonal veiledningskonferanse. Høgskolen i Østfold.

Risan, Maiken ; Helstad, Kristin ; Paaske, Nanna (2024). Keynote:I partnerskap mot lovende praksiser - institusjonelle muligheter og utfordringer. Fakultetskonferanse OsloMet. OsloMet og Universitetet i Malmö.

Mohammad-Roe, Siri ; Paaske, Nanna (2024). Overcoming challenges with assessment in CE?. NOKSA konference. UCL University College.

Mifsud, Louise ; Bakke, Hilde ; Helstad, Kristin ; Risan, Maiken ; Ramberg, Lene Kristine Marsby ; Paaske, Nanna (2024). University-School Partnerships: Strengthened professional competence and practice-relevant teacher education. NERA 2024 Annual Nordic Educational Conversation. NERA .

Helstad, Kristin ; Bakke, Hilde ; Paaske, Nanna (2024). Veiledning som drivkraft i partnerskap mellom lærerutdanning og skole. Nasjonal veiledningskonferanse. Høgskolen i Østfold.

Paaske, Nanna ; Mohammad-Roe, Siri ; Smets, Wouter; Amitai, Ama; Randazzo, Naomi Alexia; Huang, Lihong (2023). Challenges and possibilities teachers face when assessing to promote democratic citizenship competence in eight European Countries. EARLI 2023: Education as a Hope in Uncertain Times. EARLI.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.