English version
Cecilie Pedersen Dalland

Cecilie Pedersen Dalland

Kort om

Forskningområder og faglige interesser:

 

Bakgrunn:

 

Undervisningserfaring:

 

Faglige områder og emner:

 

Undervisning:

 

Forskning:

 

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag   Allmennpedagogikk

Emner

Akademisk skriving   Forskningsmetode   Klasseromsforskning   Selvregulert læring   Kvalitativ forskningsmetode   Kjønn og kjønnsforskning   Kreativitet   Arbeidsplaner   Jenter og gutter   High and low achievers   Strategier ved bruk av arbeidsplaner   Bachelorstudenter   Analysemetode   Skolereformer   muntlige ferdigheter   Gjenbruk av kvalitative data   Samarbeid skole hjem   Kreative metoder

Administrative arbeidsområder

Opplæring

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Bjerke, Annette Hessen ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Mausethagen, Sølvi ; Knudsmoen, Hege (2025). Negotiating performative and professional accountability in inclusive mathematics education in Norway. International Journal of Educational Research. Vol. 129.
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102518

Dalland, Cecilie Pedersen ; Blikstad-Balas, Marte ; Svenkerud, Sigrun (2023). The Eclectic Use of Theory in Educational Research Doctoral Theses. 23 s. Acta Didactica Norden (ADNO). Vol. 17.
https://doi.org/10.5617/adno.9837

Knudsmoen, Hege ; Mausethagen, Sølvi ; Dalland, Cecilie Pedersen (2022). Ledelsesstrategier for utvikling av inkluderende undervisning. 14 s. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. Vol. 8.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v8.3435

Mausethagen, Sølvi ; Knudsmoen, Hege ; Dalland, Cecilie Pedersen (2022). The clustering of public values in local educational governance: the case of inclusion. 16 s. Education Inquiry.
https://doi.org/10.1080/20004508.2022.2112013

Dalland, Cecilie Pedersen ; Blikstad-Balas, Marte ; Klette, Kirsti; Roe, Astrid (2022). Hjemmeskole under korona: individuelle oppgaver og høye krav til selvregulert læring. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 4.
https://doi.org/10.18261/npt.106.4.4

Dalland, Cecilie Pedersen ; White, Mark Christopher; Blikstad-Balas, Marte ; Roe, Astrid (2021). Individualised home schooling – at odds with the equity ambitions in the Nordic model of education?. Education In The North. Vol. 28.
https://doi.org/10.26203/9dvz-5f97

Blikstad-Balas, Marte ; Klette, Kirsti; Roe, Astrid; Dalland, Cecilie Pedersen (2021). Homeschooling in Norway During the Pandemic-Digital Learning with Unequal Access to Qualified Help at Home and Unequal Learning Opportunities Provided by the School. Reimers, Fernando (Red.). Primary and Secondary Education During Covid-19. s. 177-201. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-81500-4_7

Andersson-Bakken, Emilia ; Dalland, Cecilie Pedersen (2021). Gjenbruk av kvalitative data i utdanningsforskning. Andersson-Bakken, Emilia; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. s. 71-88. Universitetsforlaget.

Blikstad-Balas, Marte ; Dalland, Cecilie Pedersen (2021). Forskningsdesign - hva må du tenke på når du skal planlegge et forskningsprosjekt?. Andersson-Bakken, Emilia; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. s. 21-46. Universitetsforlaget.

Dalland, Cecilie Pedersen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Andersson-Bakken, Emilia (2021). Observasjon som metode i barnehage- og klasseromsforskning. Andersson-Bakken, Emilia; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. s. 125-152. Universitetsforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig