English version
Øystein Spjelkavik

Øystein Spjelkavik

Kort om

Kompetansesenter for arbeidsinkludering

Fagområder

Emner

Supported employment   Arbeidsinkludering   Inkluderingskompetanse   Arbeidsgiverperspektiv   Arbeid først

Forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Alves, Daniele Evelin; Nilsen, Wendy; Fure, Silje Christine Reistad; Enehaug, Heidi; Howe, Emilie; Løvstad, Marianne; Fink, Louisa; Hadzic-Andelic, Nada; Spjelkavik, Øystein (2019). What characterises work and workplaces that retain their employees following acquired brain injury? Systematic review. Occupational and Environmental Medicine . Vol. 77.
http://hdl.handle.net/10852/76095

Howe, Emilie; Løvstad, Marianne; Langlo, Knut-Petter; Hellstrøm, Torgeir; Spjelkavik, Øystein; Ugelstad, Helene; Twamley, Elizabeth; Hadzic-Andelic, Nada (2019). Feasibility of a cognitive rehabilitation program for individuals with mild-to-moderate traumatic brain injury: Participants’ engagement and satisfaction. Cogent Medicine .
http://hdl.handle.net/10852/75836

Frøyland, Kjetil; SCHAFFT, Angelika; SPJELKAVIK, Øystein (2019). Tackling increasing marginalization: Can support-side approaches contribute to work inclusion?. Hvid, Helge Søndergaard; Falkum, Eivind (Red.). Work and Wellbeing in the Nordic Countries. Critical Perspectives on the World's Best Working Lives. Chapter 10. Routledge.

Howe, Emilie; Langlo, Knut-Petter; TERJESEN, Hans Christoffer Aargaard; Røe, Cecilie; Schanke, Anne-Kristine; Søberg, Helene L.; Sveen, Unni; Aas, Eline; Enehaug, Heidi; Alves, Daniele Evelin; Klethagen, Pål; Sagstad, Kjesti; Moen, Christine m; Torsteinsbrend, K; Linnestad, Anne-Margrethe; Nordenmark, Tonje Haug; Rismyhr, BS; Wangen, Grete; Lu, Juan; Ponsford, Jennie; Twamley, E; Ugelstad, Helene; SPJELKAVIK, Øystein; Løvstad, Marianne; Andelic, Nada (2017). Combined cognitive and vocational interventions after mild to moderate traumatic brain injury: study protocol for a randomized controlled trial. Trials . Vol. 18.
http://hdl.handle.net/10852/58921

SPJELKAVIK, Øystein (2014). Ordinært arbeidsliv som metode og mål. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 2. s. 33-50. Gyldendal Akademisk.

Falkum, Eivind; SCHAFFT, Angelika; SPJELKAVIK, Øystein (2014). Arbeidsgivernes rolle i inkluderingen. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 8. s. 142-155. Gyldendal Akademisk.

SCHAFFT, Angelika; SPJELKAVIK, Øystein (2014). Arbeidsgiveres erfaringer med inkludering. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 9. s. 156-173. Gyldendal Akademisk.

Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (2014). Inkluderingskompetanse - et fagfelt i utvikling. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 18. s. 326-341. Gyldendal Akademisk.

Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (2014). Inkluderingskompetanse - et integrert perspektiv. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 1. s. 18-32. Gyldendal Akademisk.

Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (2014). Inkludering av utsatt ungdom i arbeid eller skole. Frøyland, Kjetil; SPJELKAVIK, Øystein (Red.). Inkluderingskompetanse. Ordinært arbeid som mål og middel. Kapittel 15. s. 262-289. Gyldendal Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig