Fakultet for helsevitenskap (HV)
- (Re)habilitering – individ, tjenester og samfunn
- Akutt/kritisk syke og skadde
- Aldring, helse og velferd
- Anvendt og eksperimentell atferdsanalyse i klinisk praksis
- CARE
- Eksperimentell atferdsanalyse – Translasjonell og konseptuell forskning
- Eksperimentelle studier av kompleks menneskelig atferd
- Empowerment
- Genomikk av patogene mikrober
- Helsekommunikasjon
- Intervensjoner i hverdags- og arbeidsliv
- Kliniske intervensjoner og assisterende teknologi (KAT-gruppen)
- Kulturell seleksjon og atferdsøkonomi – CSBE
- Kvinners og barns helse
- Legemidler og pasientsikkerhet
- Livskvalitet
- Læring og samhandling
- Mangfold, seksuell helse og seksualitet i profesjon og samfunn
- Migrasjon og minoritetshelse
- Muskelskjeletthelse
- Psykisk helse
- Reproduktiv helse hos menn
- Samfunnsernæring
- Sykdom og miljøpåvirkning
Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
- Barnehagelærer, lærer, profesjonskvalifisering og utdanningsforskning
- Begynneropplæring
- BLEST – bærekraft, lek, estetikk og teknologi
- Bærekraft og teknologi i arbeid og læring
- Bærekraft, natur, helse og bevegelse
- Digitale læringsarenaer
- Evaluering og vurdering
- Fag- og yrkesopplæring i kontinuerlig endring (FYKE)
- Filosofi, kunst og kultur
- Klasseromsforskning
- Kropp, læring og mangfold
- Kulturelt mangfold og flerspråklighet i et globalt perspektiv
- KunstForsk – Kunstbasert forskning og utviklingsarbeid
- Ledelse, veiledning og organisasjonsbygging
- Livslang læring
- Lærerutdanning som danningsprosess
- Læring, mestring og kvalifisering i et mangfoldsperspektiv
- Metodologiske ut-viklinger i barnehage- og utdanningsforskning (MUBU)
- Profesjonsforståelse og profesjonsetikk i barnehagen (ProfEt)
- Samarbeid skole - arbeidsliv - universitet
- Små barn, store byer: barnehagekvaliteter, ulikheter, kommunikative kompleksiteter
- Spesialpedagogikk og inkluderende praksis (SpecInc)
- Språk- og læringsmiljø i barnehage og skole (SAMBA)
- Storbybarn – forskning på barndom i storby
- Task design i matematikkundervisning
Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM)
- Barneliv og profesjonsutøvelse (Childlife)
- Digital journalistikk
- Finans og regnskap
- Globalisering og sosial bærekraft
- Hverdagsliv under ulike livsbetingelser
- Informasjon i bruk (INFUSE)
- Informasjon, kultur og samfunn (INKULSAM)
- KlimaVel
- Kunnskap for praksis - sosialfagenes kunnskapsutvikling (KUPSK)
- Levekår, helse, arbeid og sosial ulikhet
- Litteratur- og kulturformidling (LITKULT)
- Media Practice
- Medieindustrier, plattformer og politikk (MIPP)
- Medienarrasjonsgruppa (MNG)
- Medier, Krig og Konflikt (MEKK)
- Medier, miljø og samfunn (MMS)
- Metadatabaserte informasjonssystemer (METAINFO)
- Neste Generasjon Avatar for Informasjon Innhentende intervjuer (ARGI)
- Offentlig administrasjon og styring
- Organisasjon og ledelse
- Organisasjonspsykologi (ORGPSYCH)
- Organisering og styring i offentlig sektor (ORGOFF)
- Profesjonskvalifisering og profesjonsutøvelse i barnevern og sosialt arbeid
- Samfunnsøkonomi og metode
- Sosialt arbeid og folkehelse (SAFE)
Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD)
- ADvanced hEalth intelligence and brain-insPired Technologies (ADEPT)
- Applied Artificial Intelligence
- Art – Practice – Research
- Autonome systemer og nettverk (ASN)
- Bygningsteknologi, byggematerialer og bygningsfysikk (B3)
- Bærekraftig bygd miljø (SustainaBuilt)
- Design for Health
- Design Literacy
- Digital og bærekraftig konstruksjon (DiSCo)
- Konstruksjonsteknikk
- Kreativ praksis – intervensjoner i rom, sted og miljø
- Matematisk modellering
- Mote.Tekstil.Design: produkter og praksis
- Produktdesign og kulturell bærekraft
- Smart vannteknologi (SWING)
- Systemisk design og bærekraft
- Transport, infrastruktur og byutvikling (TransFrUrban)
- Universell utforming av IKT
- Utdanning og samfunn