Fakultet for helsevitenskap
- Aldring, helse og velferd
- Anvendt og eksperimentell atferdsanalyse i klinisk praksis
- Eksperimentell atferdsanalyse – Translasjonell og konseptuell forskning
- Eksperimentelle studier av kompleks menneskelig atferd
- Empowerment
- Intervensjoner i hverdags- og arbeidsliv
- Kliniske intervensjoner og medisinsk teknologi
- Kvinners og barns helse
- Legemidler og pasientsikkerhet
- Livskvalitet
- Læring og samhandling
- Muskelskjeletthelse
- Psykisk helse
- (Re)habilitering – individ, tjenester og samfunn
- Reproduktiv helse hos menn
- Samfunnsernæring
- Sykdom og miljøpåvirkning
- Verdighet og etikk
Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier
- Barnehagelærer, profesjonskvalifisering og utdanningsforskning
- Barn og barnehage i en bærekraftig framtid; Digitalisering, Estetikk og Materialitet
- Blikk for barnehager
- Blikk for hverdagsliv. Utfordringer i barnehager for de yngste barnehagebarna.
- Challenging Picturebooks in Education: Rethinking Language and Literature Learning
- Digitale læringsarenaer
- Etikk – Metodologi - Barn – Lek/Læring – Agens (EMBLA)
- Evaluering og vurdering
- Fag- og yrkesopplæring i kontinuerlig endring (FYKE)
- Filosofi, kunst og kultur
- FoU på barnetrinnet – med vekt på begynneropplæring
- Klasseromsforskning
- Kropp, læring og mangfold
- Kulturelt mangfold og flerspråklighet i et globalt perspektiv
- Ledelse, veiledning og organisasjonsbygging
- Livskvalitet i barnehagen
- Livslang læring
- Lærerutdanning som danningsprosess: Dialogiske og kritiske perspektiver
- Mangfoldsstudier i profesjon og samfunn
- Profesjonsforståelse og profesjonsetikk i barnehagen (ProfEt)
- Samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole (SAMBA)
- Samarbeid skole - arbeidsliv
- Spesialpedagogikk og inkluderende praksis (SpecInc)
- Task design i matematikkundervisning
- Tekst og fagdidaktikk
- Teknologi i arbeid og læring
- Tolking, språk og kommunikasjon
- Universitetsskoler
- Utvikling, makt og ulikhet (UMU)
- Yrkesfaglige kunnskapsformer i et mangfoldsperspektiv
Fakultet for samfunnsvitenskap
- Barn, familie og sosialt arbeid (BAFSA)
- Barn, familier, rettssikkerhet og sosialt arbeid (BRA)
- Barneliv og profesjonsutøvelse
- Barn og migrasjon (BAM)
- Digital innovasjon og strategisk kompetanse i organisasjoner (DISKO)
- Digital journalistikk
- Medienarrasjonsgruppa (MNG)
- Informasjon i bruk (INFUSE)
- Informasjon og samfunn (INFOSAM)
- INTEGRATE - Pathways to work
- Kunnskap for praksis - sosialfagenes kunnskapsutvikling (KUPSK)
- Litteratur- og kulturformidling (LITKULT)
- Medieinnovasjon, -entreprenørskap og -design (MIED)
- Medier, Krig og Konflikt (MEKK)
- Metadatabaserte informasjonssystemer (METAINFO)
- Miljø, medier og samfunn (MMS)
- Organisasjonspsykologi (ORGPSYCH)
- Organisering og styring i offentlig sektor (ORGOFF)
- Praksis- og aksjonsforskning i barnevern og sosialt arbeid (PRAKT)
- Profesjon og ledelse (POL)
- Samfunn, velferd og sosialpolitikk (SWAP)
- Sosialt arbeid og folkehelse (SAFE)
- Welfare Access Through Technology (WATT)
- Work Inclusion in North and South: Comparative Urban Contexts (WORKINC)
- Økonomi og finans
Fakultet for teknologi, kunst og design
- Applied Artificial Intelligence
- Automatisering, robotikk og intelligente systemer (ARIS)
- Art in Society Research
- Autonome systemer og nettverk (ASN)
- Building Information Modelling (BIM)
- Bærekraftig bygd miljø (SustainaBUILT)
- Design Literacy
- Design, kultur og bærekraft
- Diagnostisk teknologi og bedre medisinering - DIAMED
- Konstruksjonsteknikk
- Matematisk modellering
- Universell utforming av IKT